تحویل ۱۸۰ کلاس تربیت بدنی دخترانه تا پایان سال تحصیلی

    کد خبر :644969
تحویل ۱۸۰ کلاس تربیت بدنی دخترانه تا پایان سال تحصیلی

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۸۰ سالن تحت عنوان “کلاس درس تربیت بدنی” را با اولویت مدارس دخترانه در قالب تفاهم نامه‌ای در دست ساخت و تکمیل داریم که ۲۰۰ سالن در هفته تربیت بدنی افتتاح شد گفت: ۱۸۰ سالن باقی مانده تا پایان سال تحصیلی به اتمام می‌رسد.

 

محمد جعفری ، درباره وضعیت تجهیزات ورزشی مدارس اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی برای درس تربیت بدنی، توسعه ورزش و فعالیت‌های مکمل، تجهیزات است.

 

وی افزود: تلاش می‌کنیم از چند مسیر، تجهیزات ورزشی بیشتری را میان مدارس توزیع کنیم.

 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال و برای دومین بار پیاپی محموله‌های تجهیزات ورزشی در قالب کاروان‌هایی به مناطق مختلف کشور ارسال شد گفت: در واقع میزان ابلاغ اعتبار را به استان‌ها اعلام می‌کنیم؛ با مشارکت خود استان‌ها و حتی از محل درآمدهای اختصاصی که دارند و ظرفیت خیرین تجهیزات ورزشی خریداری و برای مدارس به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار ارسال می‌کنیم.

 

جعفری ادامه داد: اوایل سال تحصیلی جاری نیز کاروان تجهیزات ورزشی به ۳۲ استان رفت و اولویت با مدارس محروم بود البته علاوه بر این در مدارس سطح متوسط اولیاء نیز مشارکت‌هایی برای تامین تجهیزات ورزشی انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه این امر در حال تبدیل به یک فرهنگ است گفت: بهره برداری از ظرفیت‌های برون دستگاهی امری لازم و تسهیل کننده است.

 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درباره سرانه فضای ورزشی نیز گفت: سرانه فضای ورزشی ۰.۳۳ متر مربع است. البته در سال گذشته از ۸۰۰ فضای نیمه تمام با همت سازمان نوسازی مدارس ۱۴۲ سالن و ۱۶ استخر آماده و دو هفته قبل افتتاح شد.

 

جعفری ادامه داد: ۳۸۰ سالن نیز تحت عنوان “کلاس درس تربیت بدنی” را با اولویت مدارس دخترانه در قالب تفاهم نامه‌ای در دست ساخت و تکمیل داریم که ۲۰۰ سالن در هفته تربیت بدنی افتتاح شد و ۱۸۰ سالن باقی مانده تا پایان سال تحصیلی به اتمام می‌رسد بنابراین تا آخر آبان، با توجه به پروژه‌های جدید ورزشی، سرانه فضای ورزشی به روز رسانی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید