کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد

    کد خبر :644953

کره شمالی به کره جنوبی و آمریکا هشدار داد که استمرار رزمایش های مشترک دو کشور می تواند فضای دیپلماسی را محدودتر و حل و فصل مسایل را دشوارتر کند.

 

«کی سی ان ای» خبرگزاری کره شمالی روز شنبه در مطلبی تاکید کرد اگر آمریکا بخواهد به برنامه های خود برای برگزاری چنین رزمایش هایی ادامه دهد، تهدیدی بزرگتر را متوجه واشنگتن خواهد کرد.

 

این مطلب پس از آن منتشر می شود که آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند در پایان ماه جاری میلادی یک رزمایش مشترک البته با دامنه ای کوچکتر از تمرینات سال قبل در همین دوره برگزار می کنند.

 

کره شمالی تاکید کرده است آمریکا و کره جنوبی باید بار دیگر تصمیمی قاطع برای توقف رزمایش های مشترک بگیرند و دست از چنین تحرکاتی بردارند.

 

به گزارش برنا،همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه ای از همه طرف های مرتبط با شبه جزیره کره دعوت کرده است خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که شرایط را بدتر می کند.

 

چین از این کشورها دعوت کرده است به گفت و گو برای حل اختلافات روی آورند و افزوده است همه مشکلات در شبه جزیره کره را می توان با گفت و گو حل و فصل کرد و عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی را محقق ساخت.

 

«چوسون سینبو» روزنامه طرفدار کره شمالی که در ژاپن منتشر می شود، در تازه ترین مطلب خود خاطر نشان کرده است اگر دیدار دیگری تا پایان سال میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا صورت نگیرد، فرصت های گفت و گوی دو کشور از بین خواهد رفت.

 

این روزنامه هشدار داده است آمریکا قرار بوده طبق فرصتی که کره شمالی به این کشور داده است تا پایان سال جاری میلادی با پیشنهادهایی تازه و کارامد وارد گفت و گو با پیونگ یانگ شود.

 

نشریه می افزاید کره شمالی با صبوری و آرامش در انتظار تصمیم شجاعانه واشنگتن برای برگزاری دور تازه ای از گفت و گوها میان دو کشور تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی است زیرا بعد از آن دیگر فرصتی باقی نخواهد بود.

 

این روزنامه تاکید کرد کره شمالی در روز دوم اکتبر یک موشک زیردریایی بالستیک پرتاب کرد و به آمریکا فرصت داد تا راه گفت و گو و یا مقابله را انتخاب کند نشریه اضافه کرده است موشک فوق قوی کره شمالی می تواند پایگاه نظامی آمریکا در پیونگ تاک در استان گیونگی کره جنوبی را هدف قرار دهد.

 

در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی “جو بایدن” معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ را سگ هار توصیف کرد و گفت او مزخرفاتی علیه مقام رهبری کره شمالی مطرح کرده که مستحق مجازات است.

 

یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی که این خبر را منتشر کرده نوشته است پیونگ یانگ با چنین برخوردی با بایدن می خواهد دل ترامپ را به دست آورد.

 

این هشدارها در حالی صادر می شود که ژنرال مارک مایلی رییس ستاد کل ارتش آمریکا روز چهارشنبه وارد کره جنوبی شد و با مقام های این کشور درباره وضعیت شبه جزیره کره، بن بست در گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی و هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره گفت و گو کرد.

 

یکی دیگر از مباحثی که با مقام های دفاعی کره جنوبی درباره آن رایزنی کرد موضوع توافق تبادل اطلاعات مرتبط با کره شمالی و شبه جزیره کره بین کره جنوبی و آمریکا و ژاپن بود.

 

این توافق روز ۲۳ نوامبر پایان می یابد و کره جنوبی به دلیل اختلافات تجاری با ژاپن اعلام کرده است می خواهد از آن خارج شود و ژنرال آمریکایی با هدف افزایش فشارها بر کره برای خودداری از چنین اقدامی به این کشور سفر کرده است.

 

همزمان گفته می شود آمریکا بار دیگر فشارها بر کره جنوبی را برای قبول هزینه بیشتری به منظور استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در کره افزایش داده و این بار خواستار آن شده است که کره جنوبی برای سال آینده میلادی برای آرایش این نیروها ۵ میلیارد دلار متقبل شود که ۵ برابر میزانی است که سئول اکنون می پردازد.

 

وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا روز جمعه در سیول با یکدیگر برای تقویت همکاری های نظامی برای مقابله با کره شمالی به توافق رسیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید