غلامرضا نوروزی:

ورزشکار برجسته‌ای بین دوپینگی‌ها نداریم

  • ورزشی
  • جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹
    کد خبر :644713

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به انتشار لیست دوپینگی‌ها گفت: نام ورزشکار برجسته و مطرحی در بین دوپینگی‌ها وجود ندارد اما ما تلاش می‌کنیم روز به روز تعداد این آمار کاهش یابد.

 

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره تأسیس بیمارستان از سوی این فدراسیون برای ورزشکاران گفت: در فدراسیون پزشکی یکسری خدمات را به ورزشکاران ارائه می‌دهیم. در بخش نرم‌افزاری، فدراسیون این توانمندی را دارد. پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم تا انشاءالله بتوانیم مرکز جامعی برای ورزش کشور تأسیس کنیم؛ چه در دوره‌ای که من حضور داشته باشم و چه در دوره‌های بعدی، نیاز است این برنامه پیگیری شود و مرکز پزشکی ورزشی جامعی داشته باشیم.

 

وی در خصوص گزارش ویژه مهر مبنی بر مثبت اعلام شدن تست ۳۰ ورزشکار ایرانی، تاکید کرد: یکی از راه‌های مبارزه با دوپینگ، گرفتن تست دوپینگ و در کنار آن، آموزش پیشگیری می‌باشد. در ۹ ماهه ابتدایی سال میلادی از ۷۹۱ ورزشکار تست دوپینگ به عمل آمد که نتیجه تست ۳۰ ورزشکار مثبت بود. در بین این ورزشکاران، فرد برجسته و ملی‌پوش شناخته‌شده‌ای وجود نداشت ولی به هر حال این پدیده درست نیست و تلاش می‌کنیم تعداد آنها را روز به روز کاهش دهیم؛ حتی یک نفر نیز زیاد است.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اختلافات پیش‌آمده بین یکی از ژیمناستیک‌کاران و فدراسیون ژیمناستیک برای درمان در فدراسیون پزشکی، اظهار داشت: درب فدراسیون پزشکی ورزشی بر روی همه باز است. مراجعه‌کنندگان بسیاری داریم. درباره این مورد اطلاعی ندارم ولی اگر به کمک ما نیاز باشد، قطعاً من و همکارانم در خدمت آنها هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید