هدیه دولت به مردم در شب میلاد پیامبر (ص)

بنزین سهمیه بندی و سه برابر گران شد

    کد خبر :644547

شورای عالی هماهنگی اقتصادی در شب میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در یک اقدام پیش بینی شده قیمت بنزین آزاد را سه برابر کرد.

بر این اساس در تصمیم جدید، قیمت بنزین آزاد از ۱۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر رسید و مقرر شده ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای نیز با قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر خودرو های عادی در نظر گرفته شود.

امروز خبر و شایعه افزایش قیمت بنزین به موضوع داغ شبکه های اجتماعی و خصوصا تلگرام تبدیل شده بود و این جریان خبری باعث تشکیل صف های طولانی بنزین در برخی شهر ها و مناطق شهر تهران شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد مردم با عنایت به خبر چندماه پیش گرانی بنزین و عدم تحقق آن ،آنطور که باید و شاید به این خبر واکنش نشان ندادند و شایعه امروز تاثیر و بازخورد شلوغ شایعه قبلی در بین مصرف کنندگان را نداشت .

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در پی مطالب منتشر شده در بعضی از شبکه‌های اجتماعی درباره سهمیه بندی و تغییر قیمت سوخت، اعلام کرد: مطالب منتشر شده صرفا نظر شخصی بوده و فاقد اعتبار است و در صورت ابلاغ هر تصمیمی در این باره، موضوع از سوی این شرکت اعلام خواهد شد.

هر چه بود گذشت و دولت بلاخره با توجه به شرایط اقتصادی و ملاحظات خود تصمیمش را عملی کرد و در یک حرکت حساب شده مردم را غافلگیر نمود.

 

۱-میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه بنزین:

۲ – قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.

۳ – از ساعت صفر روز ۲۴ سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸ همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است . استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود.

۴ – کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند ، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند .

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده‌اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

۵ – نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود.

۶ – برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ‌سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب ، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند ، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت . برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری ، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذگردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

۷ – به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقررگردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

۸ – همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

۹ – قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییرخواهد بود .

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید