در اطلاعیه‌ای صورت پذیرفت:

رد شایعات درباره آسیب به اسناد موجود در آرشیو ملی

    کد خبر :644492

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وارد شدن آسیب به آرشیو ملی ایران در اثر بارندگی را رد کرد.

 

به دنبال انتشار شایعاتی در فضای مجازی درباره آب گرفتگی در ساختمان محل آرشیو ملی ایران و آسیب‌دیدگی بخش از اسناد موجود در این مرکز روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اطلاعیه‌ای در این زمنیه توضیحاتی ارائه کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است:

 

با سپاس فراوان از دغدغه های خبرنگاران و شهروندان گرامی نسبت به حفظ میراث و اسناد کشور ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به اطلاع می رساند که خوشبختانه تغییرات جوی اخیر هیچ آسیبی به اسناد این مرز و بوم نرسانده است.

 

از سوی دیگر ساختمان آرشیو با تکمیل ظرفیت مخازن روبه رو شده است، از این رو به جهت افزایش ظرفیت مخازن فعلی از طریق نصب قفسه های ریلی، سازمان اقدام به انتقال موقت اسناد پیش آرشیوی به یکی از مخازن ساختمان کتابخانه ملی نموده است تا پس از نصب قفسه های ریلی به جای خویش بازگرداند.

 

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است حفظ و صیانت از اسناد ملی در این دوره بیش از هر زمان دیگر مورد تاکید قرار گرفته تا جایی که برای اولین بار ساختمان آرشیو مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار طبق آخرین فناوریهای روز دنیا شده است و پس از 50 سال سازمان در صدد راه اندازی بایگانی راکد ملی برای ساماندهی بایگانی راکد دستگاههای اجرایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید