احتمال بارش برف در تهران از شنبه

    کد خبر :644475

صادق ضیائیان بیان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها تا ظهر امروز (۲۳ آبان) همچنان جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود که پیامد آن تداوم وضعیت آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

 

وی افزود: از بعد از ظهر امروز تا روز یکشنبه (۲۶ آبان) با نفوذ توده هوای سرد، کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین از بعدازظهر امروز بارش در استان‌های ساحلی خزر آغاز خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، جمعه (۲۴ آبان) ضمن تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد.

 

ضیائیان تصریح کرد: روز شنبه (۲۵آبان) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور بارش باران، برف و وزش باد و در برخی نقاط جنوب و جنوب غرب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

بنا بر اظهارات مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در نیمه غربی کشور باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین شدت بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب، غرب کشور و سواحل غربی خزر است.

 

به گزارش ایسنا، ضیائیان با بیان این که سواحل دریای خزر نیز از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز دوشنبه مواج است، اظهار کرد: روز شنبه در شمال خلیج فارس و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و دریا در این نواحی مواج خواهد بود.

 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و غبار صبحگاهی و اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ درجه و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۵ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۷ درجه سانیتگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید