آمارهایی از شاخص کیفی هوای پایتخت

    کد خبر :644464

عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با توجه به میانگین شاخص کیفی هوای تهران به عدد ۱۴۹ گفت: به نوعی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است و این عدد شاخص طی هفته گذشته و این هفته بالاترین عدد شاخص بوده است.

 

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.

 

شاهسونی در ادامه توصیه کرد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماریهای زمینه‌ای دارند از فعالیتهای طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند.

 

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات آخر هفته مردم فعالیتهای ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند و یا در فضای بسته ورزش کنند.

 

شاهسونی با بیان اینکه والدین کودکانشان را در این روزها به بوستانها نبرند گفت: شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسکهای مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

 

وی گفت: به هر حال هوای تهران ناسالم است و در ۱۳ منطقه از شهر تهران شاخص کیفیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم است در حالی که در یکی از مناطق شهر تهران شاخص کیفی هوا به عدد ۱۸۷ رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید