دبیرکل اوپک: رقیبان نفتی اوپک، ضعیف خواهند شد

    کد خبر :644380

محمد بارکیندو اظهار کرد احتمالا روند رشد عرضه به خصوص از سوی نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ هدف بازبینی نزولی قرار می گیرد و شرکتهای نفت شیل آمریکا رشد تولید تنها به میزان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز را تجربه خواهند کرد.

 

دبیرکل اوپک در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی به خبرنگاران گفت: این برآوردها از سوی خود شرکتهای شیل آمریکا است در حالی که ارقام اوپک خوشبینانه است. ما احتمالا شاهد بازبینی نزولی عرضه غیراوپک در سال ۲۰۲۰ به خصوص در مناطق شیل آمریکا خواهیم بود.

 

محمد بارکیندو همچنین اظهار کرد هنوز زود است درباره نتیجه مذاکرات دسامبر در وین صحبت کنیم و بگوییم آیا به کاهش تولید بیشتری نیاز است. اوپک و متحدانش باید به همکاری با یکدیگر برای مقابله با ابهامات در بازار ادامه دهند.

 

اوپک و متحدانش معروف به اوپک پلاس قرار است در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر در پایتخت اتریش برگزار می‌شود، درباره سیاست تولید خود و توافق کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز که از ابتدای ژانویه امسال به اجرا گذاشته شده است، مذاکره کنند.

 

دبیرکل اوپک اظهار کرد که توافق تجاری میان آمریکا و چین اقتصاد جهانی را رونق خواهد بخشید و کمک می کند ابر تیره از فراز بازار نفت کنار رود.

 

جنگ تجاری میان آمریکا و چین به اقتصاد جهانی آسیب زده و دورنمای تقاضا برای نفت را تیره کرده است. هر دو طرف در مقاطع مختلف اظهار کرده‌اند که در آستانه انعقاد یک توافق هستند اما هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.

 

بارکیندو گفت: ما حرف خلافی نشنیدیم بنابراین مطمئن هستیم توافقی خواهد بود و این توافق برای اقتصاد جهانی بسیار مثبت خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: این توافق ابر تیره که اقتصاد جهانی را فراگرفته است را کنار خواهد زد.

 

بر اساس گزارش رویترز، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز اظهار کرد تلاش اوپک پلاس از نوسانات بزرگ در عرضه و تقاضای نفت جلوگیری کرده است.

 

به گزارش ایسنا،وی گفت: اوپک و متحدانش برای کمک به تقویت بازار نفت باید ستوده شوند زیرا بدون تلاش‌های آنها صنعت با شرایط وخیم‌تری در سرمایه گذاری روبرو می‌شد که کمبود عرضه آتی را در پی داشت.

 

اوپک برآورد کرده که صنعت در بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی تا سال ۲۰۴۰ به ۱۰.۶ تریلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد تا تقاضا برای نفت را که ۱۲ درصد رشد کرده و به ۱۱۰.۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد برآورده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید