اشتغال ٥٣٠ خانواده زندانی درتهران سال ٩٥

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۰۷

معاون انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر نقش اشتغال در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: ٥٣٠ خانواده زندانی در تهران، در سال ٩٥ آموزش های کسب و کار دیدند و به کارگاه های تولیدی معرفی شدند.

مهران منتظر عصر چهارشنبه در جشن پویش ارمغان و آئین گلریزان تامین هزینه آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد که با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و جمعی از هنرمندان در مجموعه فرهنگی تلاش، برگزار شد، افزود: انجمن با کمک دستگاههای ذیربط و مردم توانسته است، اقدام های بسیار خوبی برای بهبود وضعیت و معیشت زندانیان و خانواده های آنان انجام دهد.
وی ادامه داد: مددکاران در زندان، با شناسایی خانواده های نیازمند واجد شرایط توانسته اند به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان کمک کنند.
منتظر با اشاره به اهمیت اشتغال خانواده های زندانیان، اظهار کرد: یکی از وظایف انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، آموزش مهارت های کسب و کار است اما عرضه محصولات تولیدی و فروش آنها مشکل پیش روی ما است با این وجود در روزهای پایانی سال ٩٥ توانستیم در بوستان ولایت تهران شرایط عرضه تولیدات ٤٨ خانواده را فراهم کنیم.
وی یکی دیگر از وظایف این انجمن را آموزش پیشگیری از آسیب های پرخطر برشمرد و افزود: آموزش پیشگیری از ایدز، هپاتیت و سل از سوی انجمن با همکاری سازمان ملل برنامه ریزی شده است و همچنین آموزش مهارت هایی مانند پیشگیری از خشم، مهار خشونت، پیشگیری از پرخاشگری نیز از دیگر دوره های آموزشی انجمن است.
منتظر با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه آموزش گفت: در تلاش هستیم تا چتر حمایتی آموزش با هدف پیشگیری قبل از درمان را جامه عمل بپوشانیم.
منتظر اظهار کرد: اکنون بیش از ١٣ استان دارای مهد کودک در زندان هستند که فراهم آوردن چنین محیطی تنها محدود به حضور و هزینه مربی نیست بلکه تجهیزات و شرایط بسیاری برای تدارک آن لازم است.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه، گفت: کمک ها همیشه مادی نیست بلکه نیازمند انتقال تجارب و کمک های فکری و معنوی همه مردم هستیم.
کمپین حمایت از زندانیان زن جرایم غیرعمد به دنبال امضای تفاهم‌نامه مدیرعامل ستاددیه کشور و معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برپا شده است.
این کمپین با دو هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کاهش وقوع جرایم غیر کلاهبرداری در بین زنان جامعه فعالیت می کند تا برای آزادی 220 محکوم زن غیرعمدی که در حال حاضر در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، با مشارکت های مردمی قدم برداشته شود.
در جمع اعضای این کمپین، چهره‌های مختلف هنری و سیاسی از جمله ترانه علیدوستی، سحر دولتشاهی و زهرا احمد‌ی‌پور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی فعالیت دارند.
کمپین ارمغان از ٢٩ اسفند ماه ٩٥ سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها آغاز شده است و قرار است تا روز سوم مردادماه ٩٦ همزمان با میلاد حضرت معصومه علیه‌السلام ادامه یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید