پاتریک، فرماندار سابق ماساچوست: نامزد انتخابات ۲۰۲۰ می‌شوم

    کد خبر :644074

«دیوال پاتریک» فرماندار سابق ایالت ماساچوست روز چهارشنبه در تماس با متحدین سیاسی به آنان اطلاع داد که قصد نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از طرف حزب دموکراتها را دارد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، انتظار می رود که پاتریک روز جمعه این هفته در مراسمی رسمی تصمیم خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را علنی کند.

 

به گفته دو منبع نزدیک به پاتریک، وی به احتمال زیاد از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغات خود را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد، هرچند که طبق گفته دو منبع نزدیک به پاتریک، هنوز ویدئویی مبنی بر پیشنهاد وی منتشر نشده است.

 

به گفته منابع حزب دموکرات، پاتریک متحد باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای اولین بار در اوایل این هفته با مقامات و دستیاران خود در مورد ورود احتمالی لحظه آخری به رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ ریاست جمهوری صحبت کرده بود.

 

به گزارش ایرنا،انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به همراه معاون او برگزار شود.

 

در صورتی که هیچ نامزدی نتواند حداقل ۲۷۰ رأی انتخاباتی برای برنده شدن در این انتخابات به دست آورد، مجلس نمایندگان ایالات متحده رئیس‌جمهوری را انتخاب خواهد کرد و سنای ایالات متحده معاون رئیس‌جمهوری را برمی‌گزیند.

 

احتمال دارد که مجموعه ای از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در طی 6 ماه اول سال ۲۰۲۰ برگزار شود. روند نامزدی در انتخابات آمریکا غیرمستقیم است، به این شکل که رای‌دهندگان به فهرستی از نامزدهای حزبی برای ارائه به کنوانسیون رأی می‌دهند، و در کنوانسیون نامزد منتخب حزب برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه است، که در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، وی همچنین متقاضی انتخاب مجدد برای دوره دوم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید