مخالفت کارگزاران و اعتماد ملی با طرح انتخاباتی حزب اتحاد ملت

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۸:۲۸
    کد خبر :643997

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت که طرح موسوم به «سرا»، ایده حزب اتحاد ملت است و نمی‌تواند نماد کل اصلاح‌طلبان باشد.

 

محمد عطریانفر درباره طرح مذکور (سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان) به تابناک گفت: آنچه از نظر ما درباره این طرح عملیاتی نیست، توجه به این نکته است، این جمعیتی که به این روش انتخاب می‌شوند و قرار است در مقام انتخابگری برای نامزدهای مورد نظر باشد، نمی‌توانند برای اجماع اصلاح‌طلبان نمایندگی کنند چون به یک تعدادی از افراد در حد 20 تا 30 نفر اجازه داده می‌شود که هر یک 20 نفر را و آن 20 نفر بعدی 20 نفر را معرفی کنند که در چنین مکانیزمی لایه اول شاید 20 نفر را معرفی کند؛ اما در سطوح و لایه‌های بعدی مشکلاتی ایجاد خواهد شد و نامزدهای مورد نظر جمع نخواهند شد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: زمانی که ما در گام اول از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان 20 تن را انتخاب می‌کنیم، بدون شک این افراد به اصول اصلاح‌طلبان ملتزم هستند؛ اما شاید در لایه دوم و سوم آن قیدوبندی که مورد نظر اصلاح‌طلبان است، محقق نشود.

وی تأکید کرد: زمانی که ما جبهه‌ای را تشکیل می‌دهیم و این جبهه قرارش بر این است که کار مشترکی انجام دهد، باید روی طرح‌ها و نظریات خود اتفاق نظر داشته باشند؛ از این روی، تحقق طرح سرا حتی با وجود یک مخالف نباید عملیاتی شود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در رابطه با طرح سرا از مجموعه سه حزب مؤثر و عملیاتی در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، دو حزب اصلی یعنی اعتماد ملی و کارگزاران مخالف این طرح هستند و تنها حزب اتحاد ملت که پیشنهاد دهنده این طرح است، موافق آن است؛ از این روی، نمی‌شود با یک رأی موافق درباره این موضوع تصمیم گرفت.

عطریانفر اظهار کرد: نظر سایر گروه‌ها نیز درباره این طرح برای ما قابل احترام است، ولی این گروه‌ها بیشتر نقش اقماری دارند؛ از این رو، به نظر می‌رسد این طرح توفیق چندانی نداشته باشد. وی افزود: دغدغه و نگرانی‌های دیگری هم از سوی ما وجود دارد که ممکن است از ناحیه نهادهای نظارتی و شورای نگهبان به این گونه طرح‌ها حساسیت نشان داده شود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه مکانیزم پیشنهادی ما پارلمان اصلاحات است تصریح کرد: پارلمان اصلاحات ایده‌ای است که بیش از شش و هفت سال به آن پرداخته شده، ولی متأسفانه به آن بی‌توجهی می‌شود.

عطریانفر خاطرنشان کرد: اگر پارلمان اصلاحات عملیاتی شود، چهره‌های شاخصی که در یک دوره طولانی مدت بیست سال یعنی از 76 به بعد در جریان اصلاحات ایفای نقش کردند و هزینه دادند، می‌توانند در یک اجماع 500 نفره پارلمان اصلاحات را تشکیل دهند و برای این جریان و انتخابات تعیین تکلیف کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید