تبریک انگلیس به «آنز» به خاطر تعیینش به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی»

    کد خبر :643914

وزارت خارجه انگلیس در یک بیانیه «جنینه آنز» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخت و به او تبریک گفته است.

 

ساعاتی پس از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن «جنینه آنز» به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی»، دولت انگلیس هم موضع واشنگتن را تکرار کرده و به این قانونگذار مخالف «اوو مورالس» تبریک گفته است.

 

به رغم تاکیدهای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی و مقام‌های چندین کشور آمریکای لاتین بر «کودتا» در بولیوی، وزارت خارجه انگلیس با صدور یک بیانیه، «جنینه آنز» را به عنوان رئیس‌جمهور بولیوی به رسمیت شناخت.

 

در این بیانیه آمده است: «بریتانیا به جنینه آنز به خاطر عهده‌دار شدن مسئولیت‌های جدیدش به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی تبریک می‌گوید. ما از تعیین خانم آنز و قصد اعلامی او برای اینکه به زودی انتخابات برگزار کند، استقبال می‌کنیم».

 

به گزارش فارس،وزارت خارجه انگلیس افزود: «انتخابات آزاد و منصفانه سبب بازسازی اعتماد مردم بولیوی به دموکراسی خواهد شد. ما از همه احزاب سیاسی می‌خواهیم که به دنبال خشونت‌های اخیر آرامش را برقرار و طبق قانون اساسی این کشور انتخابات ریاست جمهوری تازه‌ای برگزار کنند».

 

بیانیه این وزارتخانه ساعاتی بعد از اقدام بامداد امروز چهارشنبه جنینه آنز، معاون دوم مجلس سنای بولیوی دولت آمریکا و سناتور مخالف مورالس در اعلام خود به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی و به رسمیت شناختن او توسط آمریکا صورت گرفت.

 

اوو مورالس در واکنش به این اقدام اعلام کرد: «این خیانت‌بارترین و وحشتناک‌ترین کودتا در تاریخ است. (جنینه آنز) سناتور دست راستی افراطی و وابسته به کودتاچیان، بدون به حد نصاب رسیدن قانونگذاران در مجلس، با کمک نیروهای مسلح و پلیس که مردم را سرکوب می‌کنند، خودش را رئیس سنا و سپس رئیس‌جمهور موقت خواند»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید