مسکو: استرداد تبعه روس به آمریکا روابط با تل‌آویو را تضعیف می‌کند

    کد خبر :643882

وزارت خارجه روسیه در واکنش به استرداد یک تبعه روسی بازداشت شده در فلسطین اشغالی به آمریکا، گفت که چنین اقداماتی روابط دوجانبه مسکو-تل‌آویو را تضعیف می‌کند.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه به اقدام رژیم صهیونیستی در تحویل دادن یک تبعه روسی بازداشت شده در فلسطین اشغالی به آمریکا واکنش نشان داد.

 

بوگدانوف شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در جریان جلسه‌ای به کاردار سفارتخانه رژیم صهیونیستی در مسکو، نسبت به استرداد «الکسی بورکوف» تبعه روسی بازداشت شده در فلسطین اشغالی به ایالات متحده اعتراض و انتقاد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره اظهارات بوگدانوف گفت: «در جریان این گفت‌وگوها، دیپلمات‌های [دو طرف] برخی موضوعات اخیر در روابط دوجانبه روسیه-اسرائیل را بررسی کردند. طرف روسی نارضایتی عمیق خود را از تصمیم دولت اسرائیل برای استرداد تبعه روسی به آمریکا ابراز داشت».

 

به گزارش فارس،در ادامه این بیانیه آمده است: «[این اقدام] علی‌رغم درخواست ارگان‌های ذی‌صلاح روسی برای استرداد وی به روسیه انجام شد. به [طرف اسرائیلی] تاکید شد که چنین اقدامات روابط همکاری سازنده دوجانبه را تضعیف می‌کند».

 

دیوان عالی رژیم صهیونیستی چند هفته قبل با رد درخواست مسکو جهت بازگرداندن بورکوف به مسکو، به استرداد او به ایالات متحده رای داد.

 

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بامداد سه‌شنبه گزارش داد در پی تصمیم دیوان عالی، این تبعه روس، که به جرائم سایبری و هک رایانه‌ها متهم است، شامگاه دوشنبه به آمریکا تحویل داده شده است.

 

بازداشت الکسی بورکوف در فلسطین اشغالی، همزمان با بازداشت یک تبعه رژیم صهیونیستی در روسیه، به بروز یک تنش دیپلماتیک در روابط تل‌آویو و مسکو منجر شده است.

 

اردیبهشت ماه امسال نیروهای امنیتی روسیه «ناما ایساخار» تبعه آمریکایی-اسرائیلی را به دلیل حمل ماریجوانا در فرودگاه مسکو بازداشت کردند. دادگاهی در روسیه، این زن را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. ایساخار اتهام حمل مواد مخدر را پذیرفته، اما مدعی شده است که قاچاقچی مواد مخدر نیست.

 

مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند که مسکو در واکنش به درخواست آزادی این زن، بحث پرونده بورکوف را پیش کشیده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید