با همکاری دانشگاههای آمریکایی صورت می گیرد؛

اف بی آی در پی اخراج محققان خارجی از پروژه های حساس

    کد خبر :643829

دانشگاه های آمریکایی قبول کرده اند که در زمینه همکاریهای محققان خارجی با اف بی آی همکاری کنند. اف بی آی قصد دارد از این طریق محققان خارجی را از برخی پروژه ها اخراج کند.

 

سازمان اف بی آی اعلام کرده دانشگاه های بیشتری به درخواست آن برای تحقیق درباره دانشمندان خارجی کمک می کنند. سازمان اف بی آی قصد دارد با ردیابی تخلف از قوانین، محققان خارجی را از پروژه های حساس خود اخراج کند.

 

کریستوفر وری مدیر اف بی آی در گزارشی برای سنای آمریکا نوشته است: انستیتوهای آکادمیک آمریکا بیش از گذشته با اف بی آی همکاری می کند تا از خرابکاری توسط افراد خارجی جلوگیری شود. طی سال های اخیر تعدادی از دانشگاه ها که نمی خواستند با ما همکاری کنند، اکنون راضی به همکاری شده اند.

 

مسئولان دانشگاه های آمریکا در بیانیه ای تمایل خود به کمک برای جلوگیری از فعالیت های خرابکارانه در پردیس های خود را اعلام کردند اما همزمان اعلام کردند احتمالا اقدام دولت سختگیرانه است.

 

این تحقیقات تاکنون مشکلات زیادی برای دانشگاه های آمریکایی به وجود آورده زیرا دولت ترامپ هزینه زیادی را صرف دستگیری دانشمندان خارجی در مرزها کرده است.

 

با این وجود انستیتو ملی بهداشت آمریکا اعتراف کرد در طرح کنونی تحقیق از ۱۸۰ دانشمند خارجی بیشتر آنها چینی هستند.

 

همچنین این سازمان اعلام کرده حداقل ۲۱ محقق از دریافت بودجه برای پژوهش های خود را محروم شده اند. برخی از محققان نیز از دانشگاه هایشان اخراج شده اند. بنیاد ملی علوم آمریکا نیز اعلام کرده آمار خود را در ماه دسامبر اعلام می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید