جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده از شهر تهران

    کد خبر :643771
جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده از شهر تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به مجموعه اقدامات این اداره در شش ماهه اول سال جاری از جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده خبر داد.

 

مسعود زندی با اعلام این خبر گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی محیط زیست طبق برنامه مدون تنظیمی و گشت‌های انجام شده در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به پایش ۳۴۹ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی اقدام کرده است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۱ واحد جدید شناسایی شده و اقدامات لازم در خصوص تشکیل پرونده زیست‌محیطی و اخذ مدارک و مستندات قانونی فعالیت این واحدها به انجام رسیده است، اظهارکرد: در سایر موارد اعم از بررسی وضعیت واحد، انجام نمونه‌برداری، رفع آلودگی‌های محیط زیستی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و بر اساس پایش‌ها و پیگیری‌های انجام شده ۱۲ واحد آلاینده نیز از محل جمع‌آوری و پرونده‌های مربوطه مختومه شد.

 

زندی در تشریح نوع فعالیت واحدهای جمع آوری شده گفت: این واحدها بیشتر واحدهای آبکاری یا ریخته‌گری و تعدادی کارواش بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نیمه اول سال جاری، تعداد ۶۵ مورد استعلام توسط کمیته کارشناسی این اداره بررسی و تعیین تکلیف شده است، اظهارکرد: با احتساب نتایج پاسخگویی اعلام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مجموع با تعداد ۵۲ مورد استعلام موافقت، ۹ مورد مخالفت و برای چهار مورد نیز به دلیل نقایص موجود مکاتبه با سایر ارگان‌ها انجام شده است.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: طی گشت‌های انجام شده ۴۵ مورد شکایت، بررسی و ۵۱ مورد پیگیری‌های حقوقی توسط واحد حقوقی این اداره صورت گرفته و در حال انجام روند قانونی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید