بلاتکلیفی انتخاباتی ورزش‌های رزمی هشتاد و شش روزه شد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳
    کد خبر :643557
بلاتکلیفی انتخاباتی ورزش‌های رزمی هشتاد و شش روزه شد

ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون ورزش های رزمی در حالی گام در هشتاد و ششمین روز خود می‌گذارد که حتی سرپرست فدراسیون هم از آینده برگزاری انتخابات خبری ندارد و همه چیز در بلاتکلیفی است.

زمان ریاست چهار ساله محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در حالی یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه به پایان رسید که با تصمیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان، شهرام عظیمی به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شد. در همان روزهای ابتدایی، خبرها حاکی از آن بود که عظیمی که معاون دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان هم هست، قرار است به مدت سه ماه سرپرست باشد و ماموریتش آماده کردن فضای انتخابات است.

 

به همین دلیل، 70 روز پس از اینکه عظیمی سرپرستی فدراسیون ورزش‌های رزمی را برعهده گرفت (دوشنبه ١٤ مردادماه) ثبت نام از مدعبان ریاست آغاز شد و پس از طی شدن 10 روز کاری، یعنی 28 مرداد ماه، این مرحله به پایان رسید.

 

منصور عبدی، رضا شیرین آبادی، عباسعلی اکبری، بهزاد دیوکان، علی غفاری، محمود رشیدی، علیرضا خسروی، فرهنگ شادنیا، سید عباس احمد پناهی، حسن طاهریان، سید صلاح الدین نقش‌بندی، محمد ضیایی پور، افشین چگینی، محمدرضا اوجی، یوسف بهتری، محسن احمدی و محمد نوحی نفراتی بودند که برای رقابت در کسب کرسی ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی ثبت نام کردند. در همان مقطع، اسامی تمام نفرات از سوی دبیر مجمع به مسئولان وزارت ورزش ارائه شد تا مراحل اداری تایید صلاحیت ها پیگیری شود، اما با گذشت بیش از 86 روز از زمان ثبت نام کاندید‌ها، هیچ خبری از تایید صلاحیت ها نشده و نیست! در واقع، تایید صلاحیت ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و همه بلاتکلیف هستند.

 

براساس قانون برای تایید صلاحیت از سوی مراجع مربوطه، حداکثر به 45 روز کاری زمان نیاز است، اما تا کنون که 86 روز از ثبت نام کاندیداها می‌گذرد، هیچ اتفاقی روی نداده است. از سویی، در همان روزهای ابتدایی خبرها حاکی از آن بود که عظیمی تنها به مدت 90 روز قرار است به عنوان سرپرست، سکان این مجموعه را برعهده داشته باشد و فضا را برای برگزاری انتخابات آماده کند، اما نزدیک به 156 روز است که این مسئولیت را برعهده دارد. گویا با صحبت‌هایی که برخی کاندید‌اها مطرح کرده‌اند، وی چند ماه دیگر نیز سکان این فدراسیون را برعهده خواهد داشت!

 

عظیمی در روزهای آغازین فعالیت خود در فدراسیون تغییرات زیادی را در بدنه ایجاد کرد و به همین دلیل با حواشی مختلفی روبرو شد. او در آن دوره، در پی حضور در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری هم بود. حضور یکی از قهرمانان سابق این رشته در فدراسیون ورزش های رزمی یکی از همین حواشی بود. عدم تمرکز عظیمی روی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های رزمی، شاید یکی از دلایلی باشد که شاهد وضعیت نابسامان کنونی هستیم. البته یکی از کاندید‌ها در مورد به تاخیر افتادن انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی صحبت‌هایی را مطرح کرده که به دور از واقعیت هم نیست.

 

چرایی تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون رزمی

 

سیدعباس احمدپناهی رئیس سابق فدراسیون کاراته که یکی از کاندید‌های فدراسیون ورزش های رزمی است، در پاسخ  مبنی بر چرایی عدم اعلام صلاحیت ها با وجود گذشت بیش از چهار ماه از زمان ثبت نام، گفت: “من هم نمی دانم چرا این موضوع از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام نمی شود. اخیرا هم شنیده‌ام انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی سه ماه به تاخیر افتاده، اما وقتی کاندیدها ثبت‌نام می‌کنند، باید در یک پروسه زمانی تایید صلاحیت‌ها اعلام شود.”

 

خبر منتشر شده به نقل از رئیس اسبق فدراسیون کاراته این سوال را در ذهن مخاطبان به وجود آورده که دلیل طولانی شدن تایید صلاحیت ها و حتی خبر به تاخیر افتادن انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی چیست؟ آیا مسئولان وزارت ورزش مطلع نیستند که 25 روز دیگر زمان سه ماه دوم سرپرستی عظیمی به پایان خواهد رسید؟ اگر قرار است وزارت ورزش طبق قانون و اساسنامه فدراسیون ها قدم بردارد، باید هرچه زودتر پیگیر تایید صلاحیت ها باشد و پس از آن زمان برگزاری انتخابات را اعلام کند. اگر تا 25 روز آینده این اتفاق رخ ندهد، فدراسیون باید مجددا برای ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فراخوان بزند و مراحل قانونی ثبت نام مجددا برگزار شود!

 

ثبت نام مجدد برای برگزاری انتخابات؟

 

رئیس اسبق فدراسیون کاراته در واکنش به اینکه طبق قانون اگر 6 ماه از زمان ثبت‌نام‌ها گذشته باشد و تایید صلاحیت‌ها اعلام نشود، باید دوباره فراخوان داده شود و مراحل ثبت‌نام مجددا انجام شود، عنوان کرد: “اگر از زمان ثبت‌نام‌ها 6 ماه گذشته باشد و تایید صلاحیت‌ها اعلام نشود، باید پروسه ثبت‌نام از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی انجام شود. یعنی فدراسیون باید فراخوان بزند و دوباره از مدعیان کسب ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی برای حضور در انتخابات دعوت کند.؟

 

شرایط بی خبری از تایید صلاحیت ها به قدری پیچیده شده که شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی نیز از زمان اعلام تاییدها و حتی زمان انتخابات هم خبر ندارد!

 

عظیمی در پاسخ به این سوال که تقریبا نزدیک به چهار ماه است از زمان ثبت‌نام می‌گذرد، آیا از زمان اعلام تایید صلاحیت‌ها مطلع هستید، گفت: “زمان هنوز مشخص نشده و پروسه اداری آن در حال طی شدن است. بنده نیز از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. روند تایید صلاحیت هر فدراسیونی با دیگر فدراسیون متفاوت است. ما هم به این موضوع ورود نمی‌کنیم، چرا که باید مراحل قانونی آن انجام شود. هیچ خبری از زمان اعلام تایید صلاحیت ها و زمان انتخابت فدراسیون ورزش‌های رزمی ندارم.”

 

نابسامانی و آشفتگی اوضاع در این فدراسیون به گونه ای است که وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف را مشخص کند. این تعلل که با استعفای محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی، ابعاد گسترده تری را نیز در پی خواهد داشت، این روزها باعث نگرانی های زیادی در این فدراسیون و مخاطبانش شده است. موضوعی که اگر مورد توجه وزارت ورزش و مسئولانش باشد، بایستی برای رفع آن اقدامی جدی و عملیاتی داشته باشند. البته گذشت هشتاد و شش روز از ثبت نام ها، اتفاقی دیگر را به نمایش می گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید