مرگ مشکوک هزاران پرنده در راجستان هند

    کد خبر :643513
مرگ مشکوک هزاران پرنده در راجستان هند

یک مقام اداره جنگلبانی هند گفته است که لاشه‌های بیش از ۱۰۰۰ پرنده در اطراف بزرگترین دریاچه آب شور در این کشور پیدا شده است.

 

پرندگان مرده در اطراف دریاچه آب شور “سامبار” که در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غرب شهر جیپور، مرکز ایالت راجستان قرار دارد، پیدا شده‌اند.

 

این پرندگان از حدود ۱۰ گونه مختلف از جمله پرندگان مهاجری بوده اند که هر ساله در اطراف این دریاچه به پرواز درمی‌آیند. سازمانهای دولتی در حال تحقیق درباره علت تلف شدن این پرندگان هستند.

 

شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی در این باره آورده است که “سانجی کاوشیک”، یک مقام ارشد در اداره جنگلبانی و محیط زیست هند می‌گوید: ما همچنان در حال شمردن پرندگان مرده هستیم. لاشه آنها در همه این اطراف دیده می‌شود. حدود ۲۰ تا ۲۵ پرنده که هنوز زنده مانده‌اند، در حال مداوا هستند.

 

اولین گزارش‌ها درباره مرگ پرندگان از یکشنبه گذشته بوسیله گردشگران منتشر شد. گردشگرانی که برای بازدید از دریاچه به این منطقه سفر کرده بودند، عکس‌هایی از پرندگان مرده را منتشر کردند.

 

یک متخصص مشاهده پرندگان به “پرس تراست”، آژانس خبری هند گفت: تا به حال چنین چیزی را ندیده بودیم.

 

“ویکاس چودهاری”، عکاسی که مجموعه عکسهایش از این پرندگان در مجله “داون تو ارتس” منتشر شده است، می‌گوید که لاشه‌های پرندگان مرده در وسعت ۱۲ تا ۱۵ کیلومتری اطراف دریاچه دیده می‌شود.

 

او گفت: مطمئن هستم که آمار پرندگان مرده خیلی بیشتر است و ممکن است حتی به حدود ۵۰۰۰ پرنده برسد. همه جا لاشه پرندگان مرده افتاده است.

 

این پرندگان اغلب انواع اردک، آنقوت (اردک غازنما)، مرغ ریگ سرخ، اردک منقار ملاقه ای، چوب پای بال سیاه و چنگر هستند و لاشه‌های آنها پس از جمع‌آوری در محفظه‌های فلزی در عمق خاک چال شدند.

 

به گفته مقامات محلی، احتمالا بارش شدید تگرگ در این منطقه ممکن است عامل مرگ این پرندگان باشد اما تحقیقات و آزمایش‌ها درباره علت مرگ دسته جمعی آنها ادامه دارد.

 

به گزارش ایسنا، همچنین به گفته مقامات محلی احتمالاتی چون آلودگی ویروسی و میکروبی یا سمی بودن محیط و آب دریاچه هم در نظر گرفته شده است.

 

یک دامپزشک محلی علت مرگ این پرندگان را آنفلوآنزای مرغی عنوان کرده است. لاشه تعدادی از پرندگان برای تحقیق درباره علت مرگ آنها به آزمایشگاهی در “بوپال” فرستاده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید