رقیب ترامپ در حزب جمهوری‌خواه کناره‌گیری کرد

    کد خبر :643479

یکی از رقبای دونالد ترامپ در حزب جمهوریخواه از نامزدی درون‌حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰کناره‌گیری کرد.

 

«مارک سنفورد» رقیب دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 اعلام کرد که از این رقابت‌ها کنار می‌رود.

 

سنفورد که پیشتر هنگام اعلام نامزدی خود وعده داده بود از این ماه فعالیت‌های ستاد انتخاباتی‌اش را شدت می‌دهد، علت کناره‌گیری خود را آغاز فرایند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد.

 

وی گفت: استیضاح هدف مرا که قرار دادن بدهی [خارجی]، کسری بودجه و هزینه‌های [دولت فدرال] در محور تبلیغات انتخاباتی بود، غیرممکن کرده است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین،فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیای جنوبی در عین حال گفت که انتقادهای علیه دولت ترامپ پیرامون این مسائل را از راه‌های دیگر پیگیری خواهد کرد.

 

با خروج سنفورد از رقابت‌های درون‌حزبی جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری سال 2020، دو نفر دیگر برای به چالش کشیدن ترامپ در حزب جمهوریخواه باقی می‌مانند؛ اما با توجه به محبوبیت بالای ترامپ در این حزب، بعید به نظر می‌رسد رقابت جدی‌ای در کار باشد.

 

ترامپ با روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا بر سر رسوایی اوکراین مواجه است. این تحقیقات با افشاگری یک ناشناس درباره تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین آغاز شد و تاکنون جلسات پشت درهای بسته شهادت‌دهی برخی از مقامات دولتی برگزار شده و انتظار می‌رود جلسات علنی از این هفته آغاز شود.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) برگزار خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید