اصلاح ساختار شهرداری نیازمند اجماع شورا و شهرداری است

    کد خبر :643445
اصلاح ساختار شهرداری نیازمند اجماع شورا و شهرداری است

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار شهرداری نیازمند اجماع درون شهرداری و شورای شهر است، گفت: در محورهایی که برای اصلاح ساختار اجماع صورت گرفته، تصمیمات اطمینان بخش تر است.

 

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه اصلاح ساختار شهرداری، موضوع حساسی است و می‌تواند تبعات مثبتی برای افزایش رضایتمندی از خدمات شهرداری داشته باشد، گفت: این لایحه به درخواست شورای شهر در حال تهیه است و هدف آن است که با کمترین تبعات، برای حفظ و اعتلای نیروها و چابک‌سازی و بهبود کارکردی شهرداری عمل کنیم. برای آنکه بتوانیم به این هدف در اصلاح ساختار برسیم، این الزام را برای خود قائل شده‌ایم که به یک اجماع حداکثری هم درون مدیریت شهری و هم با شورای شهر تهران دست پیدا کنیم؛ در غیر این صورت به این موضوع ورود پیدا نکنیم.

 

سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: دلیل طولانی شدن تهیه این لایحه، فرآیندهایی است که برای تفاهم در موضوعات مختلف طی می‌شود. به نظر من در محورهایی که به اجماع رسیده‌ایم، تصمیمات اطمینان‌بخش‌تر است و نیروی انسانی نیز با آن همراهی بیشتری خواهد داشت. تأکید ما این است که به یک اجماع حداکثری برسیم.

 

تمرکز ماموریت های مشابه در یک بخش

 

به گفته مظاهریان، بر اساس بند یک ماده ۱۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف شده است تا بازطراحی کلان ساختار سازمانی در سطح ستاد، مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌ها را با نگرش تجمیع سازمان‌ها و شرکت‌ها و کاهش معاونت‌ها و مدیران در سطوح سازمانی شهرداری و طراحی کامل ساختار تا پایان آذرماه سال دوم برنامه را انجام دهد.

 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که برخی نگرانند اصلاح ساختار، تنها به ادغام معاونت‌ها و سازمان‌ها ختم شود و منجر به چابک‌سازی شهرداری نشود، گفت: هدف اصلی چابک‌سازی شهرداری است و اصلاح ساختار نیز در همین مسیر حرکت می‌کند. مأموریت‌های مشابهی در بخش‌های مختلف شهرداری تکرار شده است مانند ساخت ابنیه فنی و … به دنبال اصلاح ساختار، تمامی بخش‌هایی که مأموریت‌های مشابه دارند، در یک بخش متمرکز می‌شوند که منجر به هزینه کمتر و بازدهی بیشتر خواهد شد.

 

اولویت های بودجه ای سال ۹۹ شهرداری تهران

 

مظاهریان در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اولویت‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری که در جلسه هم‌اندیشی اخیر اعضای شورا و شهردار مطرح شده است، افزود: در ماه‌های پایانی سال تلاش می‌کنیم افزایش درآمدها در جهت پیشرفت پروژه‌های عمرانی افزایش پیدا کند؛ استراتژی اول افزایش درآمدها خواهد بود. در خصوص بودجه سال آینده نیز اولویت‌ها بر اساس برنامه پنج ساله سوم در حال تعیین شدن است اما یکی از اولویت‌های اصلی محله‌محوری است و تلاش خواهد شد تا پروژه‌ها و طرح‌های محله‌ای اهمیت بیشتری پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید