پشت‌پرده‌ی حمایت مجلس از بودجه صداوسیما

    کد خبر :643438
پشت‌پرده‌ی حمایت مجلس از بودجه صداوسیما

هفته گذشته ۲۲۲ نماینده طی بیانیه‌ای، از رئیس جمهوری خواستند تا 7 دهم درصد بودجه عمومی را به صدا و سیما اختصاص دهد.

 

در این بیانیه ضمن تقدیر از عملکرد بخش‌های مختلف صدا و سیما، به انتقاد از کمبود بودجه این سازمان پرداخته شده بود. یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اما گفت که این بیانیه با هدایت معاونت پارلمانی صدا و سیما تهیه و در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 99 به امضای نمایندگان رسانده شده است. احمد مازنی همچنین توضیح داد که این اولین بار نیست که معاونت پارلمانی صدا و سیما به دنبال جمع‌آوری امضای نمایندگان برای حمایت از این سازمان بوده و قبل از این نیز در موارد متعددی این اتفاق رخ داده است.

 

این نماینده گفت: «من معتقدم که نمایندگی پارلمانی صدا و سیما در مجلس به جای اینکه هر از چندگاهی برای یک فیلم یا سریال امضا جمع کند که شائبه سوگیری داشته باشد یا در آستانه فصل بودجه، صرفاً برای گرفتن اعتبارات بیشتر تلاش بکند، باید در جهت تعمیق روابط مجلس با مدیریت صدا و سیما و قانونمند شدن این سازمان تلاش کند.»

 

مازنی گفت: «متأسفانه معمولاً دوستان ما در معاونت پارلمانی صدا و سیما کارشان این است که وقتی به مجلس می‌آیند، می‌خواهند در حمایت صدا و سیما یا علیه برخی طرح‌هایی که در دستور کار قرار دارند امضا جمع کنند و رایزنی کنند و تلاش کنند که نظر نمایندگان را برگردانند. فکر هم می‌کنند که با این روش مشغول خدمت به صدا و سیما هستند در حالی که نتیجه این کار در نهایت به ضرر این سازمان است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید