اسطوره‌های شاهنامه در نمایشگاه «من و اسطوره» نقش می‌بندد

    کد خبر :643433
اسطوره‌های شاهنامه در نمایشگاه «من و اسطوره» نقش می‌بندد

نمایشگاه «من و اسطوره» روز جمعه ۲۴ آبان همراه با رونمایی کتاب آثار هنرجویان در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

 

نمایشگاه «من و اسطوره» به کوشش نازیلا پاکیاری روز جمعه ۲۴ آبان همراه با رونمایی کتاب آثار هنرجویان در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

 

این نمایشگاه حاصل فعالیت گروهی هنرجویان کودک و نوجوان موسسه هنرهای تجسمی بهار ایده است. نازیلا پاکیاری مدیر آموزشگاه بهار ایده اهمیت ویژه‌ای برای ارائه آثار هنرجویانش به شکل حرفه‌ای قائل است و از این رو هنرجویان آموزشگاه از سنین متعدد کودک و نوجوان تحت عنوان یک موضوع پروژه هنری‌ای را آغاز می‌کنند و در ذیل آن به آفرینش آثار هنری خود با رویکرد اهمیت خلاقیت می‌پردازند و در نهایت آثار خلق شده در یک گالری رسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

آثار این نمایشگاه در دو بخش «من» که شامل آثار بچه‌ها با محور خودشناسی و «اسطوره» که در این نمایشگاه به شخصیت‌ها و قصه‌های اساطیر ایرانی در شاهنامه‌هایی همچون آرش کمانگیر، زال و سیمرغ و هفت خوان رستم و … پرداخته شده است. شکل ارائه آثار نمایشگاه در قالب نقاشی، حجم، داستان‌نویسی و هنرهای اجرایی و موسیقی خواهد بود.

 

در بخشی از توضیحات نمایشگاه درباره انتخاب قهرمانان شاهنامه آمده است: «شاهنامه از دیر باز مورد توجه مردم ایران بوده است. در دوره صفویه نقالان در قهوه خانه‌ها داستان‌های شاهنامه را با پرده خوانی شرح می‌دادند و اهداف هرکدام از داستان‌ها بیان ارزش‌های وجودی انسان است. در داستان هفت خان رستم، رستم برای نجات کیکاووس و تشرف به مقام قهرمانی و یا کمال، آزمون هفت خان را پشت سر می‌گذارد. داستان ضحاک نشانه آیین‌های متضاد و نادانی در مقابل جوانان پاک و آرش کمانگیر که نماد صلح و دوستی و مهر و عرق به وطن است …»

 

نمایشگاه «من و اسطوره» جمعه ۲۴ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (رسول مهر) واقع در تهران، بلوار سعادت آباد(خیابان خوردین) بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، خیابان ارغوان شرقی گشایش می یابد و بازدید روزانه تا ۳۰ آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برقرار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید