تولید مازراتی گرن توریسمو متوقف می‌شود

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۷:۲۲
    کد خبر :643355

شرکت خودروسازی مازراتی ایتالیا به‌دنبال توقف تولید مدل‌های گرن‌توریسمو و گرن‌کبریو است. برنامه این شرکت عرضه نسخه الکتریکی آن‌ها در سال ۲۰۲۱ است.

 

مازراتی گرن‌توریسمو و گرن‌کبریو به پایان خط رسیدند. شرکت برای گرامی‌داشت پایان تولید این خودروی محبوب، مدل گرن‌توریسمو Zéda را با یک رنگ ویژه تولید می‌کند. رنگ بدنه‌ی خودرو از ترکیب آبی، سفید و سیاه تشکیل شده است که زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن می‌بخشد. این شرکت تغییر رنگ روی بدنه گرن‌توریسمو را به‌منزله گذار شرکت به دوران جدید بیان می‌کند. مازراتی تغییر رنگ از سفید اطلسی در عقب خودرو به آبی براق در جلوی خودرو را تکامل متالورژیک می‌داند.

 

این دو خودرو جزء مدل‌های اصلی مازراتی محسوب می‌شدند. گرن‌توریسمو در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۰۷ و گرن‌کبریو نیز در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد. این مدل‌ها از طراحی پینین‌فارینا و پیشرانه ۸ سیلندر ساخته‌شده توسط مازراتی و فراری استفاده می‌کردند. مازراتی فروش مدل کوپه را ۲۸۸۵۰ دستگاه و مدل کبریو را ۱۱۷۱۵ دستگاه از زمان عرضه به بازار اعلام کرده است.

 

کلمه Zéda در گویش محلی شهر مودنا برای حرف Z استفاده می‌شود. خودروساز محبوب ایتالیایی قصد دارد نشان دهد که آغاز جدیدی برای هر پایانی وجود دارد؛ زیرا مازراتی در حال آماده‌سازی تولید یک مدل اسپرت در سال ۲۰۲۰ است که از مدل مفهومی الفیری (Alfieri) الهام می‌گیرد. علاوه بر این مازراتی از برنامه خود برای عرضه دو خودروی جدید و کاملا الکتریکی گرن توریسمو و گرن کابریو خبر داده است.

مازراتی برای چند سال آینده خود برنامه شلوغی را طرح‌ریزی کرده است. علاوه بر عرضه یک خودروی اسپرت جدید، نسخه بروز شده مدل‌های گیبلی، لوانته و کواتروپورته در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. یک کراس‌اور جدید و نسل بعدی گرن‌توریسمو در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند و برای سال ۲۰۲۲ نیز گرن‌کبریو جدید و نسل بعدی کواتروپورته وارد بازار خواهد شد؛ و درنهایت نسل جدید لوانته در سال ۲۰۲۳ در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید