روحانی از کدام پیغمبر سخن می‌گوید/ علمای اسلام کجایند که تهمت پیمان مجدد با کفار پیمان‌شکن به پیامبر زده می‌شود؟!

    کد خبر :643046

گروه سیاسی بازتاب: دکتر روحانی روز گذشته در آیین افتتاح کارخانه احیای مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت، سخنانی را مطرح کرد که عجیب بود و سند تاریخی برایش نیست.

 

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌توانیم با تلاشمان به همه اهداف دست پیدا کنیم و خط قرمز ما این است که حقوق و عزت ملی ما در مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، محفوظ باشد، اما اینکه در چارچوب رسیدن به منافع و عزت ملی بخواهیم با کسی گفتگو کنیم، راهی است که اسلام و پیامبر برای ما ترسیم کرده است.

 

روحانی در ادامه سخنان عجیبی مطرح کرد و گفت: «پیغمبر با کفار پیمان بست، پیمان را می‌شکستند، پیمان دوم را می‌بست. نعوذبالله یک کسی نمی‌گفت این پیغمبر چقدر ساده‌لوح است، یک قرارداد پریروز بست آن‌طرف تخلف کرد و شکست، دومرتبه دارد پیمان بعدی را می‌بندد. نه راه این است. آن‌کسی که پیمان می‌شکند ضرر می‌کند، آن‌کسی که پای عهد و پیمان ایستاده همیشه پیروز میدان و موفق است.»

 

 

تهمت رئیس جمهور به پیامبر اسلامی

سید یاسر جبرائیلی – جانشین دبیر مجمع در مرکز ارزیابی اجرای سیاست‌های کلی نظام – در واکنش به این اظهارات روحانی، در صفحه اینستاگرام خود می‌نویسد:

 

من نمی‌دانم آقای روحانی از کدام پیغمبر سخن می‌گوید؛ اما پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هرگز چنین که آقای روحانی می‌گویند عمل‌نکرده‌اند، بلکه دقیقاً عکس اظهارات رئیس‌جمهور ما رفتار کردند. پیامبر هرگز پس از پیمان‌شکنی کفار ساده‌لوحی نکردند و پیمان مجدد نبستند.

 

رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در تفسیر سوره برائت، به زیبایی نحوه مواجهه پیامبر با پیمان‌شکنی کفار را شرح داده‌اند که مطالعه آن برای هر فردی که بناست مسئولیتی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به عهده بگیرد و البته شخص آقای روحانی که اینک ریاست جمهوری اسلامی را به عهده‌دارند، ضروری است:

 

«در سال ششم هجرت «صلح حدیبیّه» منعقد شد، ولی مشرکان نقض عهد کردند و این سبب شد که پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) برای فتح مکّه به‌پا خیزد.

 

در سال هشتم، مکّه به دست سپاهیان اسلام فتح شد. پس از فتح مکّه پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به امر خداوند تصمیم گرفت شبه‌جزیره را از لوث کفر و شرک پاک‌سازی کند. بعضی از قبائل که بعد از فتح مکّه با مسلمانان پیمان بسته بودند، همان سال شروع به انجام کارهایی برخلافِ پیمان و قراردادشان نمودند.

 

ازاین‌رو امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با فرمان آیات ابتدایی سوره برائت به مکّه رفت و در موسم حج اعلامیّه را خواند.»

 

چنانکه ملاحظه می‌کنید، پس از پیمان‌شکنی کفار، پیامبر مجدداً با آن‌ها پیمان نبست! بلکه واکنش پیامبر به این پیمان‌شکنی، اقدام متقابل بود که فتح مکه، نتیجه آن شد.

 

من فقط از این درمانده‌ام که علمای اسلام کجای معادلات امروز قرار دارند که به امام حسین (ع) تهمت مذاکره با یزید و به پیامبر، تهمت پیمان مجدد با کفار پیمان‌شکن زده می‌شود، اما فریاد وا اسلاما از جایی بلند نمی‌شود…

 

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید