شهرداری موظف به اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی است

    کد خبر :642930
شهرداری موظف به اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی است

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: شهرداری تهران موظف است مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا مبنی بر کاهش 50 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و مترو را اجرایی کند.

محمد تقی‌زاده ، درباره آ‌خرین وضعیت آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: کارگروه کاهش آلودگی استان تهران تشکیل جلسه داده و مصوبات آن نیز ابلاغ شده است. در حال حاضر براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته وضعیت هوای تهران در بخش ذرات کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 123 قرار گرفته و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار داریم.

 

وی افزود: روز گذشته نیز مصوب شد که مدارس ورامین،‌پیشوا، قرچک و بخشی از شهرری در امروز تعطیل شود تا در آینده میزان غلظت آلودگی هوای استان تهران نیز کاهش یابد.

 

تقی‌زاده افزود: در صورتی که میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرون به بیش از 150 برسد و در وضعیت اضطرار قرار بگیریم در مرحله نخست تمامی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها تعطیل خواهند شد ولی براساس پیش‌بینی هواشناسی از هفته آ‌ینده وضعیت هوا بهتر می‌شود.

 

معاون امور عمرانی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در بعضی از ایستگاه های اتوبوس کاهش 50 درصدی قیمت بلیت اعمال نشده است بیان داشت: مقرر شده که شهرداری تهران بلیت مترو و اتوبوس را برای استفاده شهروندان 50 درصد کاهش دهد و شهرداری ملزم به اجرای این مصوبه است و از سوی دیگر نیز 50 درصد نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا پایان هفته افزایش می‌یابد.

 

وی گفت: در صورت اعلام سازمان محیط زیست احتمالا امروز بعدازظهر نیز جلسه‌ کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران برگزار شود و تصمیمات لازم اتخاذ و اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید