1000 نهال چنار تا پایان سال در ولیعصر کاشته می‌شود

    کد خبر :642732
1000 نهال چنار تا پایان سال در ولیعصر کاشته می‌شود

به گفته مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران تا پایان سال در خیابان ولیعصر(عج) 1000 اصله درخت چنار کاشته می‌شود.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران گفت: درخت‌های چنار خیابان ولیعصر برخی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی شده بودند.

 

وی افزود: از آنجا که باید درختان فرسوده با نهال های تازه جا به جا شود در سال گذشته حدود 1840 اصله نهال در خیابان ولیعصر کاشته شد.

 

مختاری گفت: اتفاقا این نهال‌های کاشته شده رشد خوبی داشته و به طور کامل اصطلاحا گرفته است و جوانه زده است.

 

مدیرعامل سازمان بوستانها تصریح کرد: امسال هم در اواخر دی و بهمن بنا داریم تا 1000 اصله نهال چنار در خیابان ولیعصر بکاریم.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب مشکل کچلی برخی بخش‌های خیابان ولیعصر و همچنین جا به جایی درخت‌های کهنسال پوسیده با نهالهای جوان حل خواهد شد.

 

مختاری در پاسخ به این سوال که نهالهای تازه چگونه آبیاری می‌شوند گفت: بخش عمده این نهالها در مسیر نهرهای خیابان ولیعصر کاشته شده اند که از همین طریق آبیاری می‌شوند.

 

مدیرعامل سازمان بوستانها تصریح کرد برای بخش شمالی خیابان ولیعصر هم که شاید نهالها به آب جوی و نهرها دسترسی نداشته باشند آبیاری قطره ای در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین در خصوص استفاده از نهال چنار نیز گفت: بررسی های اقلیم شناسی و همچنین گیاه شناسی نشان می‌دهد که گونه چنار برای شهر تهران گونه مناسب تری از سایر درختان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید