مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش:

مشارکت 5 میلیونی دانش آموزان در المپیادهای ورزشی

    کد خبر :642728
مشارکت 5 میلیونی دانش آموزان در المپیادهای ورزشی

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حداقل پنج میلیون دانش‌آموز در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند، گفت: برنامه ریزی اجرای مراحل مختلف المپیاد باید به گونه‌ای باشد که هیچ تداخلی در زنگ نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس به وجود نیاورد.

 

محمد جعفری ، با اشاره به افتتاح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای ششمین سال پیاپی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حداقل پنج میلیون دانش‌آموز در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند. رشته‌های مختلفی در المپیاد دیده شده که مدارس با توجه به امکانات و تجهیزات و علاقه مندی دانش آموزان خود رشته‌هایی چون بسکتبال، والیبال، بدمینتون، دو و میدانی و … را برمی‌گزینند.

 

وی درباره تخصص و توانمندی معلمان تربیت بدنی برای برگزاری مسابقات ورزشی گفت: ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی متخصص داریم. معلم تربیت بدنی، دانش‌آموخته رشته تربیت بدنی است و اکثر رشته‌های آموزشگاهی را در دوران دانشجویی‌اش فراگرفته و کارت داوری و گواهی مربیگری را در برخی از این رشته‌ها دریافت کرده است.

 

جعفری افزود: وزارتخانه نیز به علت پایه‌ای بودن این ورزش‌ها، دوره‌های توجبهی و مربی‌گری درجه ۳ را برگزار کرده است، بنابراین مربیان ما آشنایی کامل با این رشته‌ها دارند.

 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازی‌ها و رقابت‌های ورزشی از جمله جاذبه‌های تربیت‌بدنی در مدارس و از موضوعات مورد علاقه دانش‌آموزان هستند، گفت: مدرسه‌محوری فعالیت‌های تربیت‌بدنی از جمله اهداف اصلی است که دنبال می‌کنیم.

 

وی افزود: ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی و بهبود آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی دانش آموزان و همچنین کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان نیز از جمله رویکردهای مهم طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای هستند.

 

جعفری با تاکید بر اینکه اجرای المپیاد باید در ساعاتی غیر از زمان درس تربیت‌بدنی باشد عنوان کرد: البته به هیچ وجه نباید خللی در اجرای کیفی درس تربیت‌بدنی ایجاد شود. همچنین برنامه ریزی اجرای مراحل مختلف المپیاد باید به گونه‌ای باشد که هیچ تداخلی در زنگ نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس به وجود نیاورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید