تمرکز مدیران مدارس استعداد درخشان به کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی، ممنوع

    کد خبر :642681
تمرکز مدیران مدارس استعداد درخشان به کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی، ممنوع

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: در کشور ۶۸۰ مدرسه استعداد‌های درخشان وجود دارد. در مورد اجرای سند تحول بنیادین هم چنین تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مدرسه‌های استعداد درخشان به دلیل کارایی بالای مدیران و کوچک بودن جامعه آماری، پیشگام هستند.

فاطمه مهاجرانی در گردهمایی رؤسای ادارات استعداد درخشان و دانش‌پژوهان سراسر کشور در استان سمنان گفت: «دانش‌آموزان تیزهوش نیاز بیشتری برای کار درباره حس وطن‌دوستی دارند که در مورد این مسأله باید به صورت ویژه کار شود. نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس استعداد‌های درخشان موجب تقویت روحیه وطن دوستی در بین دانش‌آموزان می‌شود.»

 

وی ادامه داد: «مدرسه‌های استعداد درخشان باید انسان‌هایی تربیت کنند که در تمام ساحت‌ها نمونه باشند. مدیران مدرسه‌های سمپاد نباید فقط به علم‌آموزی دانش‌آموزان توجه کنند، بلکه باید در کنار تعلیم و تربیت به بخش‌های دیگر مانند هنر و مهارت نیز توجه داشته باشند.»

 

فاطمه مهاجرانی افزود: «دانش‌آموزان تیزهوش و نُخبه علاقه به هنر دارند، اما محیط مدرسه دارای نشانه‌های آثار هنری نیست. در مدارس استعداد‌های درخشان باید آثار هنری که بیانگر هویت ایرانی و اسلامی است نصب شود تا این هویت در دل و جان دانش‌آموز ایرانی شکل بگیرد. کشور دارای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و باید هویت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان شکل داده شود و یکی از مؤثرترین ابزار‌ها برای تحقق این رویکرد استفاده از هنر است.»

 

به گزارش میزان، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «در کشور ۶۸۰ مدرسه استعداد‌های درخشان وجود دارد. در مورد اجرای سند تحول بنیادین هم چنین تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مدرسه‌های استعداد درخشان به دلیل کارایی بالای مدیران و کوچک بودن جامعه آماری، پیشگام هستند.»

 

وی افزود: «انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه‌های استعداد درخشان براساس ارزیابی عملکرد انجام شود و عملکرد مدیرانی که تمرکز به سمت کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی دارند یک نقطه ضعف قلمداد می‌شود و باید با این معیار‌ها در انتخاب مدیر هوشیار بود. مدیر مدرسه سمپاد باید برنامه‌ریز و به مسائل پرورشی نیز توجه ویژه داشته باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید