پرواز آنتونف 74 هیچ وقت ممنوع نشد

    کد خبر :642495

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ گاه پرواز آنتونف 74 ممنوع نشده بود، گفت: مرجع رسیدگی در حوزه سوانح فقط کمیته بررسی سانحه است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در جمع خبرنگاران درباره پرواز هواپیماهای آنتونف اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرجع بین‌المللی درباره صدور مجوز پرواز برای هر هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری است که این سازمان با ضوابط تشخیص می‌دهد می‌تواند به هواپیمایی مجوز پرواز دهد و این در صلاحیت سازمان هواپیمایی کشوری است.

 

وی با بیان اینکه آنتونف 74 از قبل در ناوگان هوایی کشور پرواز می‌کرده است، گفت: هیچ زمانی ممنوعیت پرواز برای آنتونف 74 صادر نشده است و فقط درباره آنتونف 140 بود که کمیته بررسی سانحه همان زمان به موضوع سانحه ورود کرد و جمع‌بندی آن نیز مشخص و شفاف است و صاحب این هواپیماهای آنتونف 140 هم تقاضای شروع فعالیت نداشته است.

 

به گزارش فارس،‌‌وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ پرونده‌ای در سازمان هواپیمایی در این باره وجود ندارد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری کمیته بررسی سانحه دارد و مرجع بین‌المللی هوانوردی است و هر مرجعی که می‌خواهد سانحه را بررسی کند باید ملاک بررسی خود را گزارش کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری قرار دهد. این مهم است و ما نمی‌توانیم 100 مرجع در کشور داشته باشیم.

 

* برنامه‌ریزی افزایش ترانزیت ریلی تا 50 میلیون تن تا سه سال آینده

 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم 10 میلیون تن ترانزیت ریلی را به 50 میلیون تن تا سه سال آینده برسانیم،‌ گفت: در سال جاری تعاملات ما با آذربایجان متاثر از اجرای پروژه خط ریلی آستارا ـ آستارا تا 50 درصد افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید