نگرانی در مورد جنگ تجاری طلا را گران کرد

    کد خبر :642474

هر اونس طلا در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد توافق تجاری آمریکا و چین و چشم‌انداز کند شدن رشد اقتصادی، 4.09 دلار افزایش یافت.

به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه روز جمعه به کمترین میزان در 3 ماه گذشته رسید، در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد توافق تجاری آمریکا و چین و چشم‌انداز کند شدن رشد اقتصادی، افزایش یافت.

 

هر اونس طلا با 4.09 دلار افزایش 1463.09 دلار فروخته شد.

 

برایان لان، دلال مرکز گلدسیلور سنگاپور گفت: «قیمت طلا اکنون تاحدی پایین است و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از این فرصت برای خرید طلا استفاده کنند چراکه با توجه به نگرانی‌های در مورد جنگ تجاری و اقتصاد جهان هنوز جای افزایش دارد.»

 

لان اضافه کرد خرید طلا از سوی بانک های مرکزی به ویژه چین نیز سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

 

ترامپ روز شنبه گفت مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق می‌کند که آن توافق برای آمریکا درست باشد.

 

واشنگتن و پکن توافق کردند تا تعرفه‌ها را به عنوان بخشی از فاز نخست توافق تجاری لغو کنند اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.

 

جنگ تجاری بازارهای مالی را به هم ریخته و در مورد رکود اقتصادی جهان نگرانی ایجاد کرده است و قیمت طلا را در سال جاری تا 14 درصد افزایش داده است.

 

به گزارش فارس ،ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 1.44 درصد کاهش یافت و به 901.19 تن رسید.

 

خرید فیزیکی طلا در هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید