تهرانی‌ها ششمین روز هوای «ناسالم» را می‌گذرانند

    کد خبر :642350
تهرانی‌ها ششمین روز هوای ناسالم را می‌گذرانند

هوای تهران برای ششمین روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.

 

 هوای تهران با شاخص 121 در وضعیت ناسالم برای گرو‌های حساس جامعه قرار دارد، این در حالی است که میانگین شاخص کیفیت هوا در 24 ساعته گذشته نیز 108 و نشان دهنده وضعیت ناسالم بوده است.

 

بدین ترتیب تهرانی‌ها تا به امروز 6 روز را در هوای ناسالم گذراندند و در این وضعیت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

هم‌اکنون دمای هوا 14 درجه سانتی‌گراد است و پیش‌بینی‌ می‌شود در روز آینده کمینه دما 10 درجه و بیشینه دما 17 درجه سانتی گراد باشد.

 

همچنین طبق پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با تداوم شرایط پایدار جوی و آسمان غبارآلود همراه با آغاز تردد خودروها، تجمع غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق شهر تهران می‌شود؛ در طی روز با حاکمیت جو پایدار و وارونگی دمایی، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و احتمال می‌رود کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب باقی بماند.

 

در ساعات پایانی دوشنبه نیز با افزایش حجم ترافیک شبانه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز سه‌شنبه (21 آبان 98) ادامه داشته و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و درنتیجه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش تسنیم؛در طی روز جو پایدار و آسمان صاف باعث تجمع آلاینده‌ها شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود، اگرچه در ساعات پایانی سه‌شنبه با افزایش نسبی سرعت باد پیش‌بینی می‌شود تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید