اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله‌زده

    کد خبر :642105
اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله‌زده

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از اعزام ۱۰ تیم روان شناسی در قالب طرح محب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 

مجید رضازاده ، با اشاره به اعزام گروه‌های طرح محب به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: تا امروز ۸ تیم به شهرستان میانه و ۲ تیم به شهرستان سراب و در مجموع ۲۷ نفر به این مناطق اعزام شده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: طرح محب شامل مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا است. کاری که سازمان بهزیستی در قالب این گروه‌ها انجام می‌دهد مداخلات روانی و اجتماعی است و شامل موضوعات معیشتی و چادر و اسکان نمی‌شود.

 

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بلایا، با اضطراب‌هایی به ویژه برای کودکان و زنان همراه است، ادامه داد: این تیم‌ها سعی می‌کنند آسیب‌ها به حداقل خودش برسد. این اقدامات که در ۵ فاز است حدودا یک سال طول می کشد، اما مداخلات اولیه این است که این روان شناسان در سرپناه‌ها حضور پیدا می‌کنند و مراقبت‌های روانی انجام می‌دهند. کاری که در این دو روز انجا شده نیز شامل مدیریت استرس و جمع‌آوری آمار خانواده‌ها، زنان و کودکان مناطق زلزله‌زده برای آغاز فازهای بعدی طرح مذکور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید