چرا تهاجمی‌ترین تیم لیگ، یک مهاجم هم در تیم ملی ندارد؟!

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۸:۳۵
    کد خبر :642076

استقلال با ۲۱ گل زده و با فاصله نسبت به سپاهان، شهرخودرو، پرسپولیس و… تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود اما با این حال خط حمله این تیم نماینده ای در تیم ملی ندارد.

 

آبی‌ها در ۲ بازی آخر با تراکتور و صنعت نفت ۹ گل زدند تا بعد از ۱۰ بازی میانگین ۲/۱ گل در هر بازی را ثبت کنند، اما جالب اینجاست که از آبی‌ها هیچ عنصر هجومی به تیم ملی دعوت نشده و هر ۳ بازیکن دعوت شده (وریا، یزدانی و علی کریمی) به نوعی بازیکنان دفاعی محسوب می‌شوند هرچند که وریا در ۲ بازی آخر تهاجمی‌تر شد.

 

در خط حمله استقلال شیخ دیاباته را داریم که طبعاً نمی‌تواند به تیم ملی ایران دعوت شود. مهدی قائدی بازیکن تیم امید است و مثل نورافکن سپاهان شاید به همین دلیل دعوت نمی‌شود. البته خیلی‌ها می‌گویند اگر قائدی در تیم امید هم نبود به تیم ملی بزرگسالان دعوت نمی‌شد، درست مثل عارف غلامی که در تیم امید است.

 

بسیاری از کارشناسان می‌گویند از استقلال فرشید اسماعیلی که عنصری تهاجمی هم هست، می‌توانست به تیم ملی دعوت شود، اما ویلموتس شجاعی ۳۶ ساله را به او ترجیح داد! و جالب این‌که شجاعی همیشه به تیم ملی دعوت می‌شود و بازی هم نمی‌کند. احسان حاج‌صفی هم امسال فقط یکی، دو بازی خوب در تراکتور کرده، اما مدام دعوت می‌شود در حالی که از همان تراکتور اشکان دژاگه دعوت نشده است!

 

خبرورزشی نوشت:استقلال خوب و هجومی بازی می‌کند و زیاد گل می‌زند. در همین بازی با صنعت نفت آن‌ها ۵ گل زدند و حداقل ۵ گل هم نزدند، اما از همین استقلال عنصر تهاجمی به تیم ملی دعوت نمی‌شود و در عوض امثال کریم انصاری‌فرد دعوت می‌شوند؛ البته نه اینکه انصاری‌فرد بازیکن بدی باشد اما به هر حال این انتقاد هم به ویلموتس وارد است که چرا تیمی که ۲۱ گل می‌زند در تیم ملی مهاجم ندارد. اگر از بین فرشید اسماعیلی و مهدی قائدی یک نفر هم به تیم ملی دعوت می‌شد ویلموتس می‌توانست بگوید تیم اوج گرفته استراماچونی را دیده و حقش را ادا کرده، اما در شرایط فعلی که فقط سیاوش یزدانی، علی کریمی و وریا به لیست ۲۳ نفره دعوت شده‌اند، مرد بلژیکی نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد. در مورد وریا هم که انصافاً در یک ماه اخیر عالی بوده باید گفت ویلموتس دیگر نمی‌توانست او را دعوت نکند و حالا باید دید در بازی حساس با عراق در سمت راست بازهم به رامین رضاییان (که مقابل بحرین خوب نبود) بازی می‌دهد یا به وریای دوباره اوج گرفته!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید