شب بارانی لندن چگونه تاریخی شد؟

شبی که زنان ومبلی را تسخیر کردند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۴۹
    کد خبر :641938

بازی دوستانه تیم ملی زنان انگلیس و آلمان در ومبلی با رکوردشکنی تماشاچیان حاضر در استادیوم همراه شده و به یک مسابقه خاص و به یاد ماندنی تبدیل شد.

 

تیم ملی زنان انگلیس دیروز در استادیوم افسانه‌ای ومبلی در یک بازی دوستانه به مصاف آلمان، قهرمان دو دوره جام جهانی زنان رفت و با نتیجه 2-1 مغلوب شد. ولی مهم‌ترین لحظه این بازی دقیقه 66 مسابقه بود، زمانی که از بلندگوهای ورزشگاه اعلام شد که تماشاچیان حاضر در استادیوم موفق به ثبت رکورد شده‌اند: حضور 77768 تماشاچی برای تماشای این دیدار.

 

این در حالی است که تیم ملی زنان انگلیس47 سال پیش در نوامبر 1972 بعد از پنجاه سال ممنوعیت برگزاری مسابقات فوتبال زنان در این کشور اولین دیدار خود را برگزار کرد. آماری از تعداد تماشاچیان آن اولین بازی در دست نیست ولی می‌توان مطمئن بود که تعداد تماشاچیان چیزی در حد 75هزار نبوده است.

 

به گزارش ورزش سه، تیم ملی زنان انگلیس دیروز اما قدم بزرگی در مسیر آینده روشن‌تر فوتبال زنان در این کشور برداشت. زنان انگلیسی زیر باران بسیار شدید در مقابل تماشاچیانی به میدان رفتند که رکورد تعداد تماشاچی تاریخ فوتبال زنان این کشور را شکستند. به نظر می‌رسد بعد از پنجاه سال فوتبالیست‌های زن انگلیسی آنقدر که سزاوار آن هستند از سوی فوتبالدوستان این کشور مورد پذیرش و تشویق قرار گرفته‌اند.

 

آخرین باری که تیم ملی زنان انگلیس در ومبلی که از آن به عنوان خانه فوتبال یاد می‌شود به میدان رفته بود به پنج سال پیش برمی‌گشت. ولی تفاوت این بود که تعداد تماشاچی‌های بازی دیروز نسبت به آن دیدار پنج سال پیش 33هزار نفر افزایش یافته بود.

 

رکوردشکنی تعداد تماشاچی‌های حاضر در استادیوم ومبلی در بازی دیروز زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در نظر داشته باشیم این رکورد حتی از رکورد تماشاچیان حاضر در این استادیوم برای تماشای دیدار تیم ملی انگلیس و برزیل در المپیک 2012 لندن که 70هزار نفر بوده هم پیشی گرفته است.

 

بعد از فینال جام جهانی برگزار شده در استادیوم ومبلی که با حضور 90هزار نفر انجام شده و با پیروزی انگلیس مقابل آلمان و اولین و تنها قهرمانی انگلیسی‌ها در جام جهانی به پایان رسید، و بعد از فینال المپیک زنان در استادیوم ومبلی در المپیک 2012 لندن که بین آمریکا و ژاپن برگزار شد و هشتاد هزار نفر را به استادیوم کشاند، دیدار دیروز زنان انگلیس و آلمان، سومین بازی پرتماشاچی استادیوم ومبلی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید