ادامه اعتراضات ضد دولتی در بولیوی؛

مخالفان مورالس ساختمان رسانه‌های دولتی را تصرف کردند

    کد خبر :641806

معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بولیوی، در ادامه اعتراضات خود دو ساختمان دولتی را تصرف کردند.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان «ایوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، شنبه شب با حمله به ساختمان‌ رسانه دولتی در شهر لاپاز (پایتخت اداری بولیوی) کارکنان تلویزیون بولیوی و رادیو پاتریا نوا (میهن نوین) را مجبور به ترک محل کار خود کردند.

 

حدود ۳۰۰ نفر از معترضان خشمگین در جریان حمله به این دو شبکه شرکت داشتند.

 

مورالس در یک پیام توییتری این حمله را محکوم کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند مدافع دموکراسی هستند اما مانند دیکتاتورها عمل می‌کنند.

 

این نخستین بار نیست که معترضان به رسانه‌های حامی دولت حمله می‌کنند. در نخستین روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات، مخالفان دفتر یک ایستگاه رادیویی محلی متعلق به سندیکای کشاورزان بومی را اشغال کرده بود.

 

مخالفان در اعتراض به اعلام پیروزی مورالس در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی برای چهارمین دوره پیاپی به خیابان‌ها ریخته اند و در همین رابطه روز جمعه سه گروهان از پلیس بولیوی با نافرمانی در برابر دستور فرماندهان اعلام کردند که از مطالبات معترضان حمایت می‌کنند.

 

به گزارش مهر،مورالس ۶۰ ساله از سال ۲۰۰۶ به‌عنوان نخستین بومی چپ‌گرا در مقام رئیس جمهوری، قدرت را در بولیوی در دست دارد. وی در انتخابات سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا و در همان دور نخست به ریاست جمهوری برگزیده شد.

 

مورالس در سال ۲۰۱۶ با برگزاری یک رفراندوم، خواستار لغو محدودیت زمانی ریاست جمهوری یک فرد شد. با وجود مخالفت ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در رفراندوم با پیشنهاد مورالس، دادگاه قانون اساسی بولیوی به نفع طرح رئیس جمهوری این کشور رای داد تا مورالس بتواند برای چهارمین بار پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید