یک مقام مسئول خبر داد

انتشار ٣٠٠٠ میلیارد تومان اوراق صکوک برای تامین مالی مناطق آزاد

    کد خبر :641682

یک مقام مسئول از انتشار ٣٠٠٠ میلیارد تومان اوراق صکوک برای تامین مالی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: این اوراق فردا رونمایی می شود.

 

کاظم محمدی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با محور برگزاری نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور گفت: بعد از تحرین های امریکا موضوع استقلال اقتصادی ر رونق تولید مورد تاکید مقامات کشور بوده و این محقق نمی شود مگر اینکه از تمام ظرفیتهای کشور بهره گرفت؛ این در حالی است که وزارت خارجه مکلف است که در حوزه اعزام هیات های تجاری فعالیت نماید و اکنون اداره خاصی در وزارت خارجه برای تنظیم روابط خارجی استانهای کشور شکل گرفته است.

 

به گزارش مهر، رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استانهای وزارت خارجه افزود: از تمام ظرفیتهای موجود در استانها به منظور معرفی پتاتسیل های اقتصادی به سفرا بهره خواهیم گرفت؛ بر این اساس ده سفیر، ٥ کاردار و ١٠ رایزن اقتصادی در این رویداد حضور خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: از تمام مناطق جغرافیایی دنیا امسال در ایران حضور خواهند یافت؛ به خصوص اینکه مناطق آزاد کار ویژه ای برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا در اختیار دارند.

 

همچنین ناظمی، مدیر سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکرفایی نیز در این نشست گفت: تجربه دنیا نشان داده نوآوری عامل رشد اقتصادی است و اقتصاد نفتی به نوآوری کمک نکرده بلکه مانع گسترش آن شده است؛ در این میان اتفاقات سیاسی البته به فضای نوآوری کمک کرده است و البته نفت نیز در سال ٩٨ در اقتصاد ایران حضور نداشت و امسال هم سال نوآوری و خروج از اقتصاد نفتی شد.

 

وی افزود: ماموریت اصلی صندوق نوآوری در ارایه تسهیلات با نرخ های ترجیحی به شرکتهای دانش بنیان، ارایه ضمانتنامه و توانمندسازی است. البته ما بخش عمده ای از هزینه های شرکتهای دانش بنیان را برای حضور در نمایشگاهها تامین خواهیم داد و البته ریسک شکل گیری ایده ها را کم خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه از حضور ٢٧ شرکت دانش بنیان برای حضور در این رویداد حمایت شده اند، گفت: امیدواریم بتوانیم سهم نوآوری را در حوزه مناطق آزاد افزایش دهیم.

 

همچنین یک مقام مسئول در مناطق آزاد نیز با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه و خاص است و فشارهای زیادی به اقتصاد ایران تحمیل شده؛ اگرچه از فرصتهای آن باید برای استفاده از پتانسیل های منطقه و کشورهای همسایه نیز بهره برد؛ این در حالی است که بخش خصوصی ایران در کوران این حوادث آبدیده شده و تجربه ٤٠ ساله نیز تایید می کند می توان گام های بلندی برداشت.

 

وی افزود: شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی لازم برای آن مهم است و در بالاترین سطوح اجرایی، معاون اول رییس جمهور، معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از وزرا در هفته آینده در همایش فرصتهای سرمایه گذاری کشور حضور خواهند یافت تا بر اهمیت آن بیفزاید.

 

به گفته مظفری، بیست شخصیت خارجی در قالب هفتاد پنل و نشست تخصصی در این همایش حضور خواهند یافت و در حوزه بانک، بیمه و بورس به ارایه نقطه نظرات خواهند پرداخت. این در حالی است که منطقه آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه سرزمین اصلی دارند و تا سال ١٤٠٠ در جزیره کیش بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی عملیاتی خواهند شد. از سوی دیگر، ٢٨٤ طرح که در مناطق آزاد تا سال ١٤٠٠ به بهره برداری می رسند، رونمایی خواهند شد.

 

مظفری با بیان اینکه انتشار اوراق صکوک در مناطق آزاد به میزان ٣٠٠٠ میلیارد تومان فردا انجام می شود، گفت: پذیره نویسی و تضمین از سوی بانک عامل حوزه مسکن صورت می گیرد. این در حالی است که در راستای عملیاتی کردن پروژه ها با شرکتهای دانش بنیان وارد مذاکره خواهیم شد.

 

وی با اشاره به رونمایی از فرصتهای سرمایه گذاری در جزیره هندورابی اظهار داشت: مجموعه ای بعنوان مرکز نوآوری به زودی افتتاح شده و در کنار آن شهرک نوآوری را کلنگ زنی خواهیم کرد.

 

همچنین آریا حمیدیان، مدیر برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری کشور با بیان اینکه تلاش شده با تجاربی که کسب شده بتوان شرایط بهتری را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کرد؛ البته در سال سختی به لحاظ شرایط اقتصادی داشتیم ولی ٢٧٠ شرکت داخلی در این رویداد حضور خواهند داشت و ٣٦ نشست داخلی و بین المللی نیز برگزار می شود.

 

وی افزود: مباحث نقش بازار سرمایه در رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه های استراتژیک کشور، نقش صنعت بیمه در سرمایه گذاری، توسعه روابط تجاری با کشورهای سرمایه گذاری و مواردی از این دست در این همایش مورد بحث خواهند گرفت. ضمن اینکه زمینه برای ملاقات های رو در رو فراهم خواهد شد و خروجی های نشست نیز در قالب یک اپلیکیشن در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید