معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار خبر داد

اولین مرحله رهاسازی پرنده در فاز دو باغ پرندگان تهران

    کد خبر :641200
اولین مرحله رهاسازی پرنده در فاز دو باغ پرندگان تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: اولین مرحله ی رهاسازی پرنده در فاز دو باغ پرندگان با موفقیت انجام شد.

 

حمیدرضا رشید فرخی با اعلام این خبر گفت: فاز دو باغ پرندگان تهران به عنوان وسیع ترین باغ پرندگان سرپوشیده دنیا در فضایی به مساحت 68 هزار متر مربع و با ویژگی های خاص تحت عنوان “دشتچر” در جنگل های لویزان منطقه چهار در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: برای سازگار شدن پرنده ها در این محیط ، رهاسازی گونه های مورد نظر در فواصل زمانی مشخص صورت می پذیرد و تا کنون تعدادی از پرندگان خشکی زی (مرغ شاخدار)، و 70 پرنده آبزی شامل قو، غاز کانادایی، قوی سیاه، اردک ماندرین، آنقوت، قوی گردن سیاه و … در فاز دوم رهاسازی شده است.

 

معاون خدمات شهری منطقه چهار گفت: خوشبختانه این پرنده ها به آسانی با محیط سازگار شده و محل غذا و محل استراحت خود را پیدا کرده و مجموعه آماده رهاسازی سایر پرندگان است.

 

به گزارش ایسنا، فرخی با اشاره به برنامه های آینده در این باغ گفت: در مرحله بعدی تعدادی از انواع قرقاول ، طاووس، طوطی ملنگو و غاز نوک فسفری در محوطه رهاسازی خواهند شد، در حال حاضر صدها متر مربع به صورت اختصاصی به زیستگاه پرندگان تخصیص داده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال تمامی پرنده ها به باغ پرندگان به طور مستقیم با نظارت و حضور کارشناس سازمان محیط زیست استان تهران صورت می پذیرد و پرنده ها پس از طی کردن زمان دوره ی قرنطینه، واکسینه شدن و حلقه گذاری آماده ی رهاسازی زیر محوطه ی سرپوشیده ی فاز دو باغ پرندگان می گردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید