واکسن “هاری” در ایران برای نخستین بار در آمل ساخته شد

    کد خبر :64108

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن “هاری” سال 98 وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی پس از نشست تخصصی هیئت امنای مرکز انستیتو پاستور شمال کشور در آمل با اعلام نشست بین‌المللی مبارزه با “هاری” در ایران از برگزاری این نشست در آمل خبرداد و اظهار کرد: انستیتو پاستور ایران برنامه مبارزه با “هاری” را طراحی کرده است زیرا با وجود 150هزار گزش در کشور و فوت هشت نفر در این زمینه موفقیت‌های خوبی در کشور حاصل شده است.

وی با اعلام اینکه شمال کشور نیمی از گزش‌های ناشی از حیوانات را به خود اختصاص می دهد از این رو نشست بین المللی مبارزه با هاری در شهرستان آمل برگزار می شود، عنوان کرد: ساخت واکسن هاری در انستیتو پاستور شمال کشور-آمل از چهار سال پیش آغاز شده است و امروز در مرحله آزمایش قرار دارد. امروز در کشور واکسن هاری دامی به صورت انبوه تولید می‌شود و کیفیت آن نیز افزایش یافته است. از سوی آموزش مردم در زمینه هاری نیز به صورت پایلوت در شهرستان آمل به اجرا در آمده است.

قانعی با اشاره به کیفیت واکسن هاری تولید شده در ایران نسبت به نمونه مشابه خارجی آن بیان کرد: این واکسن در مراحل آزمایشی نتایج مثبتی داشته است و امروز در مرحله تست انسانی است. واکسن هاری تولید شده در ایران به مدت 6ماه دوره تست را می گذارند و پس از دو سال حدودا در سال 98 برای نخستین بار وارد بازار خواهد شد.

رئیس انستیتوپاستور ایران با اعلام اینکه با تولید واکسن هاری ایران وارد گروه 5 کشور تولید کننده واکسن هاری خواهد شد، اظهار کرد: با برگزاری نشست بین المللی مبارزه با هاری در آمل با حضور 15 کشور، بخش مهمی از مسایل در زمینه پیشگیری از هاری بررسی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید