کنترل کندوی زنبور عسل بدون نیاز به بازکردن آن ممکن شد

    کد خبر :641077

زنبورداران برای کنترل شرایط کندوهای خود مجبور به باز کردن آنها هستند که این کار وقت گیر بوده و زنبورها را هم دچار استرس می کند، اما یک دستگاه جدید این مشکل را حل می کند.

 

گروهی از محققان هلندی ابزاری را برای کنترل شرایط کندوهای زنبور عسل موسوم به BEEP ابداع کرده اند که وسیله ای ضدآب است و در زیر بدنه کندوها قرار می گیرد و به طور دائمی وزن کندو، دمای داخلی آن و سطح سروصدای زنبورها را کنترل می کند.

 

برای کنترل دو مورد دوم از حسگرهایی استفاده می شود که از داخل دستگاه BEEP به درون کندو کشیده شده و به آن وصل شده اند. داده های جمع آوری شده از کندوها هر ۱۵ دقیقه یک بار به طور بی سیم برای کاربر ارسال می شوند و تامین برق BEEP هم با دو باتری AA صورت می گیرد. داده های مذکور از طریق اپلیکیشن خاص طراحی شده برای گوشی یا رایانه قابل مشاهده خواهند بود.

 

در صورت وقوع هرگونه تغییر ناگهانی در شرایط کندو، پیام هشداری برای زنبوردار ارسال می شود. به عنوان مثال کاهش وزن کندو می تواند نشاندهنده وقوع مشکلی برای زنبورها و یا کاهش تولید عسل باشد.

 

کاهش دما نیز می تواند نشانگر توقف ناگهانی تخم گذاری ملکه زنبورها باشد. کاهش سروصدا نیز می تواند نشانگر مشکلاتی مانند بیماری زنبورهای عسل باشد. قیمت این محصول که در آینده نزدیک تولید می شود ۳۲۶ دلار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید