تیم ملی بسکتبال به حضور در دو تورنمنت بین‎ المللی چین دعوت شد

  • ورزشی
  • شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸
    کد خبر :640871

فدراسیون بسکتبال دعوتنامه چینی‌ها را برای حضور در دو تورنمنت بین‌المللی این کشور که سال آینده و پیش از المپیک برگزار می‌شود، دریافت کرده است.

 

چینی ها سال آینده و پیش از المپیک توکیو میزبان دو تورنمنت بین المللی هستند و از تیم ملی بسکتبال ایران هم برای شرکت در هر دو تورنمنت دعوت کرده اند.

 

اطلس اسپورت یکی از این تورنمنت‌ها است که چین هر سال با حضور تیم‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی اقدام به برگزاری آن می کند. برگزاری این تورنمنت در سال آینده میلادی برای روزهای ۲۳ تا ۲۸ تیرماه پیش بینی شده که قرار است به میزبانی سوژو انجام شود.

 

ایران همه ساله دعوتنامه این تورنمنت معتبر را دریافت می کند. تیم ملی بسکتبال ایران سال گذشته در رقابت با هفت تیم دیگر شرکت کننده در این تورنمنت صاحب جایگاه سوم شد. این تیم اما امسال با وجود در اختیار داشتن دعوتنامه چینی ها، در تورنمنت اطلس اسپورت شرکت نکرد.

 

این تورنمنت امسال پیش از جام جهانی و تقریبا همزمان با تورنمنت پیک چین برگزار شد به همین دلیل حضور در آن از برنامه ملی پوشان خارج شد. فدراسیون بسکتبال اما به دعوتنامه دریافتی برای شرکت در تورنمنت ۲۰۲۰ اطلس اسپورت پاسخ مثبت داده اگرچه هنوز وضعیت دیگر تیم های دعوت شده به آن قطعی نیست.

 

فدراسیون بسکتبال البته علاوه بر اطللس اسپورت، دعوتنامه حضور در تورنمنتی دیگر به میزبانی چین را هم دریافت کرده است. این تورنمنت همزمان با اطلس اسپورت و طی روزهای ۲۲ تا ۲۹ تیرماه برگزار شود. طبق برنامه اعلام شده از سوی چینی ها، قرار است چهار تیم حاضر در این تورنمنت در دو شهر با یکدیگر رقابت داشته باشند اما هنوز شهرهای میزبان اعلام نشده اند.

 

پاسخ فدراسیون بسکتبال به حضور در این تورنمنت هم مثبت بوده اما قرار است این حضور بعد از بررسی دیگر برنامه های آماده سازی تیم ملی، قطعی و نهایی شود.

 

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال از حضور در جام جهانی چین و به عنوان بهترین تیم آسیایی حاضر در این جام صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید