آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده

    کد خبر :640785
آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده پرداخت.

حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و برخی استان‌های همجوار، گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد ۱۷ آبان ماه مرکز کنترل عملیات امداد و نجات در استان‌های زلزله زده حاضر شده است.

 

وی ادامه داد: بلافاصله پس از زلزله ۲۴ تیم عملیاتی به ۱۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی به عنوان نزدیک‌ترین مناطق به کانون زلزله اعزام شده و عملیات امداد و نجات از سر گرفته شد.

 

سجادی با تاکید بر اینکه اکنون بیش از ۵۰ تیم عملیاتی در منطقه فعال است، تصریج کرد: در حال حاضر ارزیابی اولیه بیش از ۱۵۰ روستا صورت گرفته که اکنون پس از پایش‌های نهایی مشخص شده که ۷ روستا نیز به توجه و رسیدگی‌های بیشتر دارد.

 

وی با بیان اینکه روستای ورنکش با فوت ۵ نفر از اهالی آن بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیده است، گفت: خوشبختانه رضایت نسبی مطلوبی از ارایه خدمات به زلزله زدگان حاصل شده است.

 

سجادی با تاکید بر اینکه تا شب گذشته ارایه چادر و سایر ملزومات مورد نیاز به زلزله زدگان صورت گرفته است، افزود: تاکنون در حدود ۱۵۰ پس لرزه داشته ایم که این خود باعث ایجاد اضطراب در مردم و عدم مراجعه به منازل خود با وجود آسیب جزیی به واحد مسکونی آن‌ها شده از این رو ارایه چادر به اکثر مردم صورت گرفته است.

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در روستای ورنکش ۲۸۹ خانوار از ۳۶۰ خانوار موجود در روستا در چادر اسکان دارند، گفت: بازدید از خانوار‌های ساکن در منازل و همچنین چادر‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: باید بخش‌های مختلف اجرایی با ورود به موقع در بحث اسکان موقت و پس از آن در بحث بازسازی منطقه فعال شوند.

 

به گزارش میزان،معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شب‌ها در مناطق زلزله زده هوا بسیار سرد است، افزود: باید با توجه به سرد شدن هوا شرایط اسکان زلزله زدگان در چادر هر چه زودتر فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید