نماز جمعه در900 شهرکشور اقامه می شود

    کد خبر :63979

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نخستین نماز جمعه 5 مرداد اقامه شد و از آن تاریخ به بعد اقامه نماز جمعه به حدود 900 شهر کشور رسیده است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عصر چهارشنبه در همایش 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در محل احداث مصلای امام خمینی (ره)فردیس، افزود: بعد از پیروزی انقلاب امام راحل اولین حکم امام‌ جمعه را به نام آیت‌الله طالقانی صادر کردند و نماز جمعه پنجم مرداد به امامت وی اقامه شد.
وی بیان مواضع اصلی نظام را از رسالت های ائمه جمعه دانست و گفت: ائمه جمعه باید مواضع اعلام شده از سوی رهبری را با ادبیات مناسب برای مردم ترسیم و تبیین کند.
تقوی تصریح کرد: نماز جمعه جریانی است که به محوریت نظام اسلامی متصل است، یعنی متولی اصلی نماز جمعه امام امت است و ساماندهی این جریان بر عهده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گذاشته شده است.
تقوی افزود: نماز جمعه با محوریت نظام ارتباط دارد، به این جهت نماز جمعه در نظام جریان جوشانی است که دشت دل ها را سیراب می کند و نهاد اندیشه ها را شاداب می سازد. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شرکت در صفوف نماز جمعه به نوعی تمرین وحدت اجتماعی و یکپارچگی مردم است و این وحدت باید در خدمت نظام اسلامی باشد.
تقوی با تاکید بر اینکه هویت جامعه اسلامی در مسجد شکل می گیرد و مساجد محور شهرهای اسلامی است، افزود: معماری مساجد و فلسفه معماری اسلامی بر مبنای یک اندیشه فلسفی عرفانی شکل می‌گیرد دشمنان در پدیده تهاجم فرهنگی از طریق معماری نیز نفوذ کرده و به دنبال تحقق اهداف خود هستند.
وی افزود: در معماری شهرهای قدیمی مانند یزد، شیراز و اصفهان اصول اسلامی رعایت شده و مراکز عبادت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، ضوابط زندگی در یک اجتماع اسلامی باید رعایت شود.
تقوی اظهار داشت: هر حکومتی با وحدت به وجود می آید با وحدت هم تداوم پیدا می کند و شرکت در نماز جمعه به تقویت و تحکیم و اقتدار ملی نظام است.
وی معرفی تهاجم فرهنگی به مردم را یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: ائمه جمعه باید جنگ نرمی را که دشمن علیه نسل جوان در فضا مجازی آغاز کرده بشناسند تا بتوانند آنها را در مسیر درست قرار دهند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه پشتیبان نیروهای مقتدر نظام است و ائمه جمعه باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید