بارندگی در ۹ استان از فردا

    کد خبر :639761
بارندگی در ۹ استان از فردا

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه به همراه گذر موج تراز میانی جو از نوار جنوبی کشور، شاهد بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور خواهیم بود و روز جمعه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی نقاط اصفهان، یزد، جنوب خوزستان و بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان شاهد رشد ابرها و بارندگی خواهیم بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی چندروز آینده گفت: امروز پنج‌شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و در ساعات بعد از ظهر در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر ابرناکی و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

رفیعی در ادامه بیان کرد: طی روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه به همراه گذر موج تراز میانی جو از نوار جنوبی کشور، شاهد بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور خواهیم بود و روز جمعه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی نقاط اصفهان، یزد، جنوب خوزستان و بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان شاهد رشد ابرها و بارندگی خواهیم بود.

 

وی در ادامه درباره وضعیت جوی روز شنبه گفت: طی این روز در جنوب فارس، بوشهر، استان هرمزگان، کرمان و جزایر مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز یکشنبه در جزایر مرکزی و شرقی خلیج فارس، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

 

رفیعی افزود: دوشنبه نیز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در اوایل هفته آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور با افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار محلی مواجه خواهیم بود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه درباره وضعیت آب و هوایی تهران در چهار روز آینده اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. برای روز جمعه نیز وضعیت مشابهی را در آسمان پایتخت خواهیم داشت، اما در روز شنبه آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری و غبارآلود بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۸ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه و دوشنبه نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و غبارآلود بوده و بیشینه و کمینه دمای تهران ۱۹ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید