پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

    کد خبر :639758
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد نوشت: سرزمین کربلای خوزستان، سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است.

 

متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شرح زیر است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

تئاتر، مقوم فرهنگ و فرهیختگی است و بدین نام و نشان، از تئاتر، پویه‌ها و سویه‌های الهام‌بخشی در جوامع بشری اتفاق افتاده و گزاره‌های آموزنده و جنبش‌آفرینی گزارش شده است که سهم بسزایی در اصلاح و بهبود و ساماندهی فرهنگ عمومی و استقرار اراده و اقامه اراده توده‌های مردمی برای این کهن‌هنر در نظر گرفته شده است. در روزگار ما، این نقش قوام‌بخش و الگوآفرین تئاتر، نمودهای نمایانی دارد که «دفاع» و «میهن‌دوستی»، از نمادهای متمایز آن می‌تواند باشد. تئاتر، با ژرف‌کاوی هشت سال دفاع مقدس و بنیادها و باورهای دینی آن، که ستایشگر وطن‌دوستی و نهضت‌های ظلم‌ستیز است، کاشف رویکردهای ناب انسانی این دوران حماسه‌ساز و منشا بازتعریف مصادیق شکوهمند معنوی و ملی معاصر است. ستایش ایثارگری‌ها و تقدیس جانفشانی‌ها، تلاش برای التیام آلام مردم و تأکید بر سیر و سلوک قهرمانان شهید، تمجید جانبازان و آزادگان و خانواده‌های شهید و مقاومت‌های شهری و روستایی از مهم‌ترین کارکردهای تئاتر است.

 

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، سلام صمیمانه هنرمندان تئاتر است که فروتنانه به سرزمین کربلای خوزستان، خرمشهر و آبادان تقدیم می‌شود. سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است. همکاران ارجمندم را به تدارک بیشتر و حمایت شایسته‌تر از تئاتر فتح خرمشهر توصیه می‌کنم که هرچه هست امروز به پاس خون‌های شریف شهیدان و پایداری مردم نجیب این دیار است.»

 

به گزارش تسنیم، بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‎های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از 15 تا 19 آبان‌ماه 1398 در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید