فرماندار شهرستان شمیرانات خبر داد

ابلاغ طرح هادی شهر شمشک بزودی

    کد خبر :639604
ابلاغ طرح هادی شهر شمشک بزودی

فرماندار شهرستان شمیرانات از نهایی شدن و ابلاغ طرح هادی شهر شمشک تا پایان آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: طرح هادی شهر شمشک دربندسر در شمال شرقی پایتخت پس از هفت سال پیگیری، سد مقاومت‌ها و موانع را شکست و در فرآیند نهایی شدن قرار گرفت.

 

سیاوش شهریور ، در تشریح روند ابلاغ طرح هادی شهر شمشک گفت: این منطقه به دلیل بکر بودن، شرایط خاص و ارزش بالای زمین همواره مورد توجه بوده که همین امر عامل مؤثری در تأخیر تصویب و ابلاغ طرح هادی شهر، علیرغم تمام پیگیری‌های مستمر و مجدانه طی دو سال اخیر بوده است. اما هدف گذاری ما برای شمشک دربندسر حفظ اکوسیستم طبیعی و توسعه شهر در چارچوب قانون است؛ تحقق این مهم نیز نیازمند ابلاغ طرحی کارشناسی با لحاظ کردن نظر دستگاه‌های متولی نظیر حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و … است.

 

وی افزود: موظفیم اکوسیستم این منطقه را برای بقای شهر و استفاده گردشگران و ورزشکاران کشور و حتی جهان حفظ کنیم. این شهر سالانه میزبان ۱۸ هزار ورزشکار زمستانی و گردشگر از سراسر دنیا است و نیازمند توسعه زیرساخت‌های منطقه است؛ توسعه‌ای که بررسی و صدور مجوزهای آن در نبود طرح هادی شهر ممکن نبود.

 

وی ادامه داد: ۴۸ رشته ورزش زمستانی وجود دارد که ما می‌توانیم با گسترش زیرساخت‌ها و استفاده بهینه و برنامه ریزی شده از اراضی موجود شهر، آنها را نیز در کنار اسکی روی برف راه‌اندازی کنیم و داوطلب برگزاری مسابقات بین‌المللی باشیم تا شهروندان به جای استفاده از اماکن مصنوعی، در صخره‌های طبیعی این شهر به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

 

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم طرح هادی معناداری برای شمشک دربندسر تصویب و از بلند مرتبه‌سازی جلوگیری کنیم. پیش بینی می‌شود در آینده این شهر دارای پیست‌های متفاوت و متعددی شود، لذا ساخت و ساز باید کنترل شده و بر اساس برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. مردم، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر باید در صیانت از طرح هادی کوشا باشند. اگر چه تقاضا برای بلند مرتبه‌سازی و تراکم بافت فراوان است، اما به هیچ عنوان نباید در این طرح مداخله کرد؛ چرا که این اقدام می‌تواند در آینده خسارات ویرانگری را برای منطقه در پی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید