۳ زن و ۶ کودک آمریکایی، قربانی درگیری کارتل‌های مواد مخدر مکزیک

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۴۵
    کد خبر :639320
قربانی درگیری کارتل‌های مواد مخدر مکزیک

۹ شهروند آمریکایی شامل شش کودک و سه زن در جاده‌ای واقع در شمال مکزیک هدف حمله نیروهای کارتل مواد مخدر مکزیک قرار گرفتند و کشته شدند.

 

تمامی این ۹ قربانی از اعضای خانواده بزرگ آمریکایی “لبارون مورمون” بودند که از دهه‌ها قبل در شمال مکزیک و نزدیکی مرز ایالات متحده سکونت دارند.

 

به گفته بازماندگان این حادثه، نیروهای کارتل مواد مخدر مکزیک با کمین کردن در یکی از جاده‌های دورافتاده این کشور به سه دستگاه خودرو تیراندازی کردند و یکی دیگر از خودروها را به آتش کشیدند.

 

وزیر امنیت مکزیک اعلام کرده این کارتل احتمالاََ کاروان خودروهای این خانواده را با باندهای تبهکار رقیب که برای به دست گرفتن کنترل منطقه نزاع دارند، اشتباه گرفته‌اند.

 

این حمله در منطقه ای دورافتاده و کوهستانی اتفاق افتاده که کارتل “سینالوآ” با یک باند دیگر درگیر جنگ بوده است.

 

به گفته اعضای بازمانده از این خانواده، با آغاز تیراندازی‌ها یکی از زنان خانواده از خودرو پیاده شد و دستان خود را به نشانه تسلیم و این که تهدیدی وجود ندارد، تکان داد اما نیروهای کارتل این زن را از پا درآوردند.

 

شش کودک کشته شده در این حادثه چهار پسر و دو دختر شامل دوقلوهای هشت ماهه و کودکان ۲، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ساله بودند. در این حادثه همچنین هشت کودک زنده مانده‌اند و چند نفر از جمله دو کودک ۹ ماهه و چهار ساله تیر خورده و به شدت زخمی شده‌اند.

 

کارآگاهان بیش از ۲۰۰ پوکه گلوله در محل حادثه کشف کرده‌اند که از رگبارهای نیروهای کارتل بر جای مانده است.

 

در این حادثه برخی از قربانیان به‌صورت زنده به آتش کشیده شده و برخی دیگر بر اثر تیراندازی جان باخته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، یکی از کودکان این خانواده که موفق به فرار از محل حادثه شده بود، برای چندین ساعت در تاریکی بیابان‌ها گم شده و سرانجام توسط نیروهای گشت مکزیک پیدا شده است.

 

دونالد ترامپ – رئیس جمهوری ایالات متحده – از همتای مکزیکی خود برای مقابله با کارتل‌های مواد مخدر در منطقه کمک خواسته است.

 

وی در توئیتی نوشت: «خانواده‌ای فوق‌العاده آمریکایی بین دو کارتل مواد مخدر شرور که به یکدیگر تیراندازی می‌کرده‌اند، گرفتار شده و چندین شهروند آمریکایی از جمله چند کودک در این حادثه کشته و مفقود شده‌اند. اگر مکزیک برای پاکسازی این هیولاها به کمک نیاز داشته باشد، ایالات متحده آماده، مایل و قادر به درگیر شدن و انجام کار به سرعت و به طور مؤثر است.»

 

مقامات مکزیک اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی فدرال و محلی به منطقه درگیری اعزام شده‌اند.

 

بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، خانواده “لبارون مورمون” که در شمال مکزیک شهرکی بنا نهاده و در آن سکونت دارند، طی سال‌ها با قاچاقچیان مواد مخدر مشکل داشته است و در این سال‌ها چندین بار مورد هدف آدم‌ربایی‌های متعدد قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید