مهدی نصیری از «تمدن سازی در عصر حیرت» می‌گوید

    کد خبر :639230
مهدی نصیری از تمدن سازی در عصر حیرت می‌گوید

جدیدترین اثر نصیری که با رویکرد کلامی به مسئله حکمرانی، دولت و تمدن سازی دینی در عصر غیبت پرداخته است به زودی روانه بازار می‌شود.

 

کتابعصر حیرت” به قلم مهدی نصیری به زودی راهی بازار نشر می‌شود. نصیری که واجد رویکردی موسوم به نواخباری‌ست بر رجحان آیات و روایات در خردورزی بشری تاکید کرده و امکان تحقق عقل مستقل را نمی‌پذیرد. نصیری که صاحب تالیفاتی همچون “اسلام و تجدد” در زمینه مواجهه اسلام با مبانی مدرنیته، آثار و لوازم مختلفش همچون تکنولوژی و علم مدرن است، “فلسفه از منظر قرآن و روایات” که درباره نگاه مستنبط نصیری از دین در نوع مواجهه با فلسفه است و… این بار به سراغ نگارش کتابی درباره وضع حکمرانی،تمدن سازی و دولت در عصر غیبت رفته است.

 

آنگونه که در پشت جلد کتاب آمده است:«ادعای اساسی کتاب این است که غیبت امام معصوم(ع) به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر و مسیطر جدید همراه می‌شود، مانع تحقق دولت، جامعه و تمدن تراز دین است و حتی در صورت استقرار حکومتی دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب و قابل قبول وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدر و میسور است. این ادعا به هیچ وجه نافیوظیفه ‌اصلاح گری در عصر غیبت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت سیاسی در صورت امکان نیست…»

 

کتاب مذکور به سراغ موضوعی چالشی و البته بسیار مهم در وضع حاضر ما رفته است و نگاه خاصی که مهدی نصیری آن را نمایندگی می‌کند نیز بر اهمیت و چالشی بودن مسئله دمیده است. باید منتظر واکنش‌های علمی که از جانب اساتید و محافل علمی نسبت به کتاب خواهد شد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید