پیش‌بینی وزیر نفت از نشست بعدی اوپک

    کد خبر :639176
پیش‌بینی وزیر نفت از نشست بعدی اوپک

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می‌شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.

 

محمد بارکیندو در اظهاراتی در این باره اعلام کرده که این کنفرانس تصمیمات مناسب، قوی و مثبتی خواهد گرفت که ما را در مسیر ثبات پایدار برای سال ۲۰۲۰ قرار می‌دهد. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاهش بیش‌تر تولید اوپک، گفته است که همه گزینه‌ها روی میز است. به گفته وی، با نزدیک شدن به دسامبر، با آمار واقعی برای سال ۲۰۲۰ روبرو خواهیم شد که ما را قادر می‌سازد در توافقات جاری تجدیدنظر کنیم و تصمیمی بگیریم که کل سال را پوشش دهد.

 

در حالی که اوپک و متحدانش در آخرین دیداری که در ماه ژوییه داشتند، تصمیم گرفتند محدودیت عرضه خود را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کنند، دیدار بعدی در وین، احتمالا چشم انداز بلند مدت را مد نظر قرار خواهد داد. در این بین بیژن زنگنه، وزیر نفت بر این باور است که در نشست پنجم دسامبر اوپک رقم کاهش تولید نفت بیش‌تر شود، به این معنا که کاهش بیش‌تری را از سمت اوپک در بازار را شاهد باشیم.

 

به گزارش ایسنا،اما با وجود بازبینی اوپک در دورنمای تقاضا برای نفت و بالا بردن نرخ مورد پیش‌بینی خود برای امسال و سال آینده، اوپک اعلام کرده بود که اوپک، روسیه و سایر متحدانشان بررسی گزینه کاهش بیش‌تر تولید در دیدار رسمی خود که روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می‌شود را منتفی نکرده‌اند.

 

تحت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که در آن ۲۴ کشور حضور دارند، میزان عرضه ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا ماه مارس محدود خواهد شد. هر گونه تصمیمی که در این نشست گرفته می‌شود، احتمالا برای کل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

 

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه‌اش، برآورد خود از تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ را ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالا برد و ۳۰.۷ میلیون بشکه در روز برآورد کرد که ۹۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح سال ۲۰۱۸ است. همچنین تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۲۰ را ۲۰۰ هزار بشکه در روز بالا برد و ۲۹.۶ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

 

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت امسال ۹۸۰ هزار بشکه در روز رشد کند که ۴۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه گذشته خواهد بود اما پیش بینی سال ۲۰۲۰ خود را بدون تغییر در ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز حفظ کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید