آخرین تعرفه‌های معاینه فنی اتوبوس‌های دیزلی و گازسوز

    کد خبر :63913

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی جزییات مربوط به معاینه‌فنی اتوبوس‌های ناوگان این شرکت را تشریح کرده و با معرفی مراکز معاینه فنی٬ تعرفه‌های جدید پیشنهادی را براساس نوع اتوبوس اعلام نمود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه دو مرکز معاینه فنی مجهز جهت انجام آزمون خودروهای سنگین یکی در افسریه (سامانه تندرو 2) ویکی در جنت آباد (سامانه تندرو5) آماده خدمات‌رسانی به اتوبوس‌های هستند، گفت: در مراکز معاینه فنی تجهیزاتی همچون دستگاه تست ترمز، دستگاه کنترل انتشار دوده، تست چراغ، تست صدا، تست دود، تست زوایای چرخ، تست ترمز تا بیست تن وزن اکسل، تست سیستم‌های بادی ترمز، تست لغزش جانبی و تست لقی فرمان مستقر هستند.

سنندجی ادامه داد: اتوبوس‌ها برای دریافت تاییدیه معاینه فنی در مواردی همچون ترمز، لاستیک، چراغ ترمز، چراغ جلو، شیشه، کمک فنر، میزان دودزدایی و جلوبندی و فرمان بررسی خواهند شد و درصورت عدم تایید دوباره به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه هزینه‌های معاینه فنی اتوبوس‌ها طبق مصوبه هیات وزیران را اعلام کرده و با تاکید بر اینکه این عدد با حساب میزان یارانه تخصیصی است، تصریح کرد: اتوبوس‌های دیزلی در مراجعه اول باید مبلغ ۳۵۰ هزار ریال پرداخت کنند که از این میان ۸۰ هزار ریال سهم راننده و ۲۷۰هزار ریال سهم شرکت واحد است.

او ادامه داد:اتوبوس‌های گاز سوز نیز در مراجعه اول باید ۲۲۰ هزار ریال پرداخت کنند که سهم راننده باز هم ۸۰ هزار ریال و سهم شرکت واحد ۱۴۰ هزار ریال است. مبلغ مصوب برای اتوبوس‌های دیزل و گاز سوز در مراجعات بعدی ظرف مدت ۱۵ روز فقط ۷۰ هزار ریال است که در این حالت سهم راننده افزایش پیدا کرده و باید ۴۰ هزار ریال پرداخت کند و پرداخت مابقی به عهده شرکت واحد است.

سنندجی با تاکید بر اینکه براساس ابلاغیه ریاست جمهوری در مرداد سال ۹۲ تست مخازن اتوبوس‌های گاز سوز برای دریافت معاینه فنی الزامی است، افزود: ۱۹۹ دستگاه اتوبوس دو کابین یوتانگ یورو ۴ تا دو سال از اخذ معاینه فنی معاف هستند، با این‌حال هر دستگاه اتوبوسی که به هر علت در معاینه فنی مردود شود باید سریعا به تعمیرگاه اعزام شده و پس از رفع عیب مجددا به مراکز موجود معاینه فنی مراجعه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید