رونمایی مایکروسافت از سرویس جدید تحلیل داده‌های تجاری

    کد خبر :638787

شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس ایگنایت خود در فلوریدا، از سرویس ابری جدیدی رونمایی کرد که به کسب‌وکارهای بزرگ کمک می‌کند تا با تجزیه و تحلیل از حجم عظیم داده‌های ذخیره شده در سیستم‌های شرکتی استفاده کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیستم Azure Synapse بخشی از واحد در حال رشد رایانش ابری شرکت مایکروسافت بوده که طی ۵ سال گذشته ارزش سهام این شرکت را بالا برده است. ماموریت این سرویس آن است که به شرکت‌ها کمک کند تا سیستم‌هایی را بسازند که برای گرفته شدن تصمیمات تجاری بهتر، حجم عظیمی از داده‌ها را تحلیل می‌کنند.

 

روهان کومار مدیر عمومی گروه سیستم‌های دیتابیس مایکروسافت در گفت‌وگو با رویترز عنوان کرد که هدف سیستم Synapse رفع دو مشکلی است که کسب و کارهایی که در حال ساختن چنین سیستم‌هایی هستند، با آن مواجهند.

 

نخستین مشکل این است که کسب و کارها برای تحلیل داده‌های ذخیره شده در سیستم‌هایی چون دیتابیس مشتریان که در آن‌ها نام و نشانی‌ها در ردیف و ستون‌های منظمی ذخیره شده‌اند و چون یک اسپردشیت در اکسل به نظر می‌رسند در مقایسه با سیستم‌های جدیدتری چون ابزارهای مانیتور وبسایت که در آن‌ها کلیک‌ها در قالب جریانی طولانی از اعداد و زمان‌ها ثبت می‌شود، به ابزارهای نرم‌افزاری متفاوتی نیاز دارند. اما سرویس Synapse به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند از پس تحلیل هر دو نوع از این داده‌ها برآید.

 

علاوه بر این، این سرویس به طور خودکار برخی از کارهای لازم برای ساخت سیستمی به منظور تحلیل داده را انجام می‌دهد و به این ترتیب از حجم کار برنامه‌نویسان کامپیوتری کم می‌کند.

 

کومار می‌گوید با استفاده از این سیستم می‌توان پروژه‌هایی را که پیش‌تر ماه‌ها زمان می‌بردند، تنها در ظرف یک روز تکمیل کرد.

 

آن طور که مایکروسافت می‌گوید، دویچه بانک و شرکت چندملیتی یونیلور در بین مشتریانی هستند که این سیستم را تست می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید