دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا

    کد خبر :638368

همزمان با برنامه ریزی ناسا برای اعزام فضانورد به ماه و مریخ، ابداع فناوری های پیشرفته بدین منظور هم آغاز شده و تولید دستکشی هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا در دستور کار است.

 

ناسا با همکاری چند شرکت فناوری دیگر در حال تولید دستکش ویژه ای است که اجرای ماموریت های مهم فضایی را تسهیل می‌کند و به فضانوردان امکان می دهد تا از این طریق پهپادها و ربات های مختلف را در جریان ماموریت های فضایی کنترل کنند.

 

طرح یادشده با همکاری چند موسسه علمی و تحقیقاتی دیگر مانند SETI، Collins Aerospace و Ntention اجرا می شود و در قالب آن دستکشی هوشمند تولید می شود که از رابط کاربری خاصی برخوردار است که ردگیری بی سیم و مدیریت و هدایت وسایل رباتیک را از طریق حرکات دست در هوا ممکن می کند.

 

از این طریق جمع آوری نمونه های مختلف مورد نیاز فضانوردان از سیارات دیگر تسهیل می شود. ناسا قصد دارد تا در سال ۲۰۲۴ فضانوردانی را به ماه اعزام کند و از همین رو تولید دستکش های هوشمند یادشده در اولویت این سازمان قرار گرفته است.

 

در این دستکش ها همچنین از ریزکنترل کننده هایی استفاده شده که با حسگرهای مختلفی در ارتباط هستند و حرکات دست را به دقت ثبت می کنند و این داده ها را به طور بی سیم به وسایلی که در حال کنترل آنها هستند، منتقل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید